post Romanii nu cauta pe Google, ci scriu adrese

November 4th, 2009

Insemnare despre: internet,publicitate online — clickio @ 12:26 pm

Dupa cum ati vazut ieri, inca de la RoNewMedia 4.0 ma joc cu Google Insights for Search. Conform statisticilor de acolo, principalele cautari in Romania, in afara de jocuri, care era in mod traditional si cautarea dupa care ajungeau cei mai multi romani pe site-urile din Trafic.ro, sunt nume de site-uri: youtube, yahoo, hi5, libertatea.

Asadar, asa cum mai discutam si cu alte ocazii, romanii folosesc preponderent Google ca bara de adrese prescurtate, mai mult decat il folosesc pentru a cauta efectiv. Asta o fi si unul din motivele pentru care cautarile “in crestere” au impact mic pe termen mediu in Romania, cea mai mare in ultimele 90 zile fiind doar de 130%. Comparativ, cautarile din US pentru Halloween au crescut cu 2900% pentru “halloween costumes” si cu “doar” 2000% pentru “halloween”, iar in “Regatul Unit” cele mai mari cresteri din ultimele 90 zile ating 1350% si 1200%.

Avem si noi cresteri mari, insa pe termene mai scurte, astfel, in ultimele 7 zile, cautarile dupa “gripa porcina” au crescut cu 1000%, cele pt mall-ul AFI Cotroceni cu 650%, si cele despre Halloween cu 320%. Similar, in ultimele 30 de zile cresterile au fost de 1500% pentru Halloween, de 550% pentru Dansez pentru tine, si 550% pentru superbingo metropolis (cumulat).

Alti termeni folositi de utilizatori pentru cele mai frecvente cautari sunt indicatori pentru activitati online care stiam ca sunt importante: filme, dictionar, vremea, mail.
Apar si doua aberatii in top: you, care cred ca e prescurtarea de la youtube, e posibil ca unii sa fi descoperit “scurtatura” asta, si Google, care chiar mi se pare ciudat, nu imi inchipui cine ar cauta “google” pe Google:)

5 Comments »

  1. <>

    daca google e motorul de cautare implicit in browser si scrii in bara in loc de adresa doar google – tocmai ai ajuns la google cautand pe google. cred ca asta e explicatia.

    Comment by adrian seceleanu — November 4, 2009 @ 4:18 pm

  2. E valabil pentru utilizatorii de oriunde.
    Uite aici http://google.com/insights/search/#q=yahoo%2Cfacebook%2Cmyspace%2Cyoutube&cmpt=q

    Te provoc să găsești termeni de căutare mai populari decât ăștia. :-)

    Comment by Vivi — November 4, 2009 @ 7:00 pm

  3. Ionut, maica-mea a descoperit recent internetul, nu vreau sa-ti spun ce inseamna asta pentru mine! Dar imi place sa studiez comportamentul ei, si vad ca nu difera mult de cel al multor colegi de la serviciu, de exemplu. Care se procopsesc cu Google Toolbar de te miri de unde. Care instaleaza “search from adress bar” in IE automat. Cred ca asta “pompeaza” mult in rezultatele alea de care vorbesti, pentru ca e mult mai convenabil sa nu bati si “www” si “.com” daca numele site-ului te face “I’m feeling lucky”.
    Iarasi, folosind Google Chrome (asta pentru avansati), poate sa influenteze rezultatele, din moment ce adress bar-ul din Chrome e si search box-ul din Google…
    Si, la urma urmei, vorba unui coleg care nu e strain de online, dar are calculatorul ala de harat de la serviciu, pe care l-am interpelat dupa ce am vazut ca face acelasi lucru descris de tine. adreseaza site-urile din casuta de search de pe Google: “hai, ba, nu vezi ca se misca mai repede asa, decat sa mai deschid inca o instanta de IE6?!”
    Da, multi dintre noi mai au IE6 la serviciu…

    Comment by Vali Birzoi — November 5, 2009 @ 12:11 am

  4. *lol! in loc de “harat”, a se citi “rahat”

    Comment by Vali Birzoi — November 5, 2009 @ 12:15 am

  5. Vivi, e nedreapta provocarea, e ca si cum as pune eu pariu cu tine despre care va fi urmatoarea campanie pe bloguri pe care o voi face :)

    Vali, eu aveam colegi in online care scriau site-urile in search box ;)

    Comment by clickio — November 5, 2009 @ 1:42 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu