post 338 utilizatori de internet au decis: doar 6% dintre noi folosesc retele sociale?!?

December 9th, 2009

Insemnare despre: internet — clickio @ 8:34 am

Un studiu omnibus derulat in septembrie de Gfk Romania pe un esantion micut de  338 utilizatori de internet arata urmatoarele rezultate:

  • 62% dintre utilizatorii de Internet cauta diferite informatii pe Google, urmeaza primirea sau trimiterea de e-mailuri, functie utilizata de 58% dintre respondenti, si citirea stirilor – 55%
  • Stirile pe internet sunt preferate de persoanele cu varsta intre 35 si 55 de ani, 72% din acestia considera ca aceasta este una dintre cele mai importante trei activitati, fata de 54% dintre persoanele intre 25 si 35 de ani si 42% dintre tinerii sub 25 de ani.
  • Conform studiului omnibus, doar 13% dintre persoanele intervievate aseaza blogurile intre cele mai importante trei activitati pe Internet, 10% jocurile pe internet si numai 6% accesarea retelelor sociale.

Ma tem ca are ceva probleme de reprezentativitate sau de preluare a datelor acest studiu pentru ca, in ce priveste blogurile si retelele sociale, exista diferente majore intre aceste cifre si alte studii derulate pe internet, sau intre aceste cifre si realitate (milioanele de utilizatori de hi5).

Ca tot i-am pomenit, incepem ca la Realitatea: Domnilor colegi, cum comentati?:)

7 Comments »

  1. Salut,

    studiul celor de la Mercury Research prezentat recent la ultima editie a Zilelor Biz facut pe un esantion si mai mic de 301 utilizatori de internet avea o cifra incomparabil mai mare:44% fac parte dintr-o comunitate online, din care 36% (mai mult de o treime) sunt pe hi5

    Interesanta diferenta, nu-i asa?

    Comment by Dan — December 9, 2009 @ 10:26 am

  2. La asa esantioane mici pot aparea tot felul de aberatii. Noi am avut peste 8000 de respondenti la studiul de audienta pe blogurile romanesti.

    Comment by clickio — December 9, 2009 @ 6:19 pm

  3. Ai idee daca e un studiu facut pentru un client sau doar pentru PR?

    E foarte ciudat un esantion atat de mic.

    Comment by Dragos Tuta — December 9, 2009 @ 8:34 pm

  4. tinand cont de “reprezentativitate”, l-am ignorat complet.

    in plus, am observat in ultimul an o inmultire a acestor “studii”.

    pe la sfarsitul lui noiembrie, a mai venit o firma care a prezentat un “studiu” cu o tema de tipul: romanii si telefonul. si pe asta l-am ignorat pentru ca aparea la un moment dat UPC ca operator de telefonie mobila :D

    probabil ca nu mai stiu companiile (care comanda astfel de studii) ce sa faca cu banii…

    Comment by alexander — December 11, 2009 @ 10:01 am

  5. Pentru a face un sondaj macar semi realist ai nevoie de un esantion mult mai mare. Totusi au obtinut niste rezultate interesante.

    Comment by Razvan — December 13, 2009 @ 4:07 am

  6. si eu am cont din 2005 pe hi5, da nu folosesc. Cred k intru si eu in statistica

    Comment by Alex — December 14, 2009 @ 11:27 pm

  7. hai s-o luam metodic:

    - daca e omnibus inseamna ca nu e dedicat, e parte dintr-un ceva, e foarte probabil un subesantion si la fel de probabil a vizat altceva decat penetrarea retelelor sociale :)

    - daca e subesantion e putin probabil sa fi fost tinuta reprezentativitatea pe el (adica sa fi fost criteriu de esentionare)

    - marimea unui esantion n-are nici o legatura cu reprezentativitatea ci doar cu marja de eroare. reprezentativitatea este data de modul de selectie nu de dimensiunea esantionului.

    - faptul ca cineva are cont intr-o retea sociala nu e neaparat echivalent cu faptul ca plaseaza retelele sociale in primele 3 activitati pe internet.

    - chiar si cand “preluarea” e confuza tot mai exista crampeie care te pot redirectiona spre realitate: “dintre utilizatorii de internet” poate fi diferit de “persoanele intervievate”

    … ma opresc aici dar daca e nevoie continuam in privat :)

    Comment by parvan — December 15, 2009 @ 4:57 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu