post Vodafone a descoperit buzz-ul natural in social media

March 11th, 2010

Insemnare despre: social media — clickio @ 12:59 pm

Nu ma uit la televizor, insa buzz-ul generat de campania Vodafone la inceputul anului m-a facut sa o urmaresc. Am vazut spoturile online, am vazut machete de presa, bannere outdoor, si mini-campaniile care au completat-o pe internet.

Este una din cele mai puternice campanii, atat la nivel de expunere, cat si la nivel de continut. A avut o serie de ingrediente care au ajutat-o sa creeze si un val de buzz online.

In plus, e o campanie care s-a asociat cu internetul si cu ultimele tendinte in folosirea lui de catre tanara generatie: folosirea retelelor sociale, dintre care facebook este cea mai ‘cool’.

Si nu in ultimul rand, a vorbit pe limba noii generatii mai mult decat altele, careia i-a creat o serie de meme-uri, pe care le regasiti acum pe strada si pe internet: “Maxim, am zis!”, “No! Meriti!”, “Respira-mi putin in telefon”, iar ultimul dintre ele e “ne imprietenim si pe facebook…”

La sfarsitul lui februarie s-a intamplat si un lucru extraordinar in campania asta: a generat un val semnificativ de buzz online, care a ajuns in atentia celor mai multi dintre noi abia zilele trecute.

Dupa cum puteti citi in analiza STANDOUT, totul a pornit de la cativa elevi de liceu care au adaptat scenariul clipului cu Cerebel la profa de mate. Pe 22 februarie povestea a explodat pe blogurile elevilor de liceu, aparand pe nu mai putin de 34 ori. In aceeasi zi, au aparut si adaptarile adaptarii, cu profu de fizica, profa de fizica, iar de a doua zi variantele cu toate celelalte personaje.

Toate acestea confirma ca o mentiune sau o preluare in social media nu conteaza decat daca:
- e preluata de un blog cu audienta
- face parte dintr-o tendinta mai ampla care merita analizata
- ajunge pe primele locuri in pagina de cautare dupa numele brandului

In cazul de fata, a fost o tendinta naturala, pe care am analizat-o aici.

Vodafone e un brand care nu are neaparata nevoie de un plus de notorietate, ci de o prezenta cat mai indelungata in mintea persoanelor din grupul-tinta, si de o relatie cat mai buna cu acestia, creata prin ceea ce nu putem traduce in romana: engagement. Iar efectul viral al acestui campanii arata ca un spot tv poate fi util, insa nu e suficient pentru a genera engagement, e nevoie si de internet, in care acesta sa se desfasoare, in mod natural, ca acum, sau cu un ajutor din partea campaniei, printr-o componenta dedicata de online.
Naumovici o sa zica: “ati vazut? v-am zis eu ca pe internet e gratis.” Ei bine, nu e. Doar o campanie ampla ca Vodafone, despre care s-a vorbit oricum peste tot in ultima vreme, si care a folosit ingredientele de mai sus, printre altele, are sansa, si nu certitudinea, de a genera un astfel de efect.
Pentru a crea un efect similar in cadrul altor campanii, in lipsa ingredientelor de mai sus, e nevoie de componente dedicate ale campaniei pentru zona de social media. Si chiar si impreuna cu ingredientele respective, o componenta de social media poate oferi suport pentru maximizarea efectului viral.
PS: Pe aceeasi tema a scris si  raduleasca.ro(colega de industrie la departamentul de online media al McCann)

2 Comments »

  1. [...] “situatiunea”. Pentru cei curiosi si interesati, iata cateva analize foarte bune! – Clickio – Ionut Oprea – Anca Radulescu – [...]

    Pingback by Pintica pe FaceBook | Valentin Bosioc (uZZy) — March 11, 2010 @ 1:40 pm

  2. Cel mai nou este “Sa i se taie capu’!” :) )

    Comment by Bogdan Pater — March 18, 2010 @ 2:42 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu