post Cum ai putea sa faci live-uri de la evenimente la modul ideal

April 28th, 2010

Insemnare despre: evenimente,internet — clickio @ 8:20 am

Pe la toate evenimentele de anul asta au fost bloggeri si twitter-isti care au incercat sa raporteze live cititorilor si prietenilor lor ce se discuta la eveniment. Si majoritatea, dupa cum observa si Tudor, s-au multumit doar sa regurgiteze la intamplare continutul pe care l-au prezentat invitatii la eveniment, ceea ce a creat o inflatie de continut dublat, la care a mai contribuit si un val de retweet-uri.

OK, poate nu tot timpul continutul evenimentelor este genial, insa eu cred ca tine putin si de vina celui interesat. La noi nu se afla lucruri interesante la conferinte si pentru ca majoritatea participantilor nu pun (suficiente) intrebari, nu pun intrebarile corecte, nu stiu ce si cum sa intrebe ca sa afle ce-i intereseaza si sa invete ceva (poate ar trebui o meta-conferinta pentru asta!), dupa cum n-au facut-o nici la scoala.

Revenind la cei care raporteaza de la evenimente, inteleg pasiunea unora de a nota pe blog sau twitter ca in agenda proprie, de frica de a nu uita cumva ceva important, sau ceva care ar putea fi o mina de aur mai departe. Insa o raportare de la fata locului, numita acum ‘in trend’ liveblogging sau livetweeting, ar trebui sa faca doua lucruri, in opinia mea:

a. Sa nu duplice continutul evenimentului, pentru ca de aia unii au platit bilet, iar altii, chiar daca n-au platit, au fost alesi pe o spranceana relevanta. Dublarea continutului scade valoarea evenimentului si pentru cei care au participat, si pentru editiile urmatoare, care vor fi tratate ca “alea care oricum se dau pe net dupa”. Care mai e rostul participarii la eveniment atunci, si ca platitor de bilet, si ca speaker? Nu mi-e greu sa-mi pornesc webcamul si sa-mi tin propriile prezentari online, daca vreau.

b. Sa ofere o valoare adaugata informatiilor transmise. Nu esti un simplu cablu de transmisie, ci ar trebui sa fii un dispozitiv care prelucreaza ce asculta si ofera la capatul celalalt informatie procesata, cu valoare adaugata. In felul asta nici nu duplici continutul evenimentului, si oferi atat celor din sala cat si celor de-acasa sau de la birou mai exact, ceva interesant care poate genera discutii.

“Si ce valoarea mea adaugata pot aduce mai exact?” Pai, la o analiza simpla, ar fi cam asa, in ordinea crescatoare a dificultatii:

1. Poti fi un filtru: poti filtra din informatiile prezentate doar cele care ti se par noi fata de tot ce s-a mai spus pana atunci, poti filtra doar informatiile relevante pentru o anumita tema sau pentru o anumita categorie de public, pe care le exploatezi in mod curent (adica degeaba scrii tu despre perspectiva ratzelor asupra problemei daca ai un blog citit de iepuri).

2. Poti completa informatiile respective cu informatii proprii, sau poti pune informatia in context. Nu toata lumea care te citeste, acum si pentru eternitate, stie contextul unor declaratii, ba chiar internetul este un mediu in care contextul poate scapa cel mai adesea ochiului neexperimentat, asa ca le poti face un serviciu cititorilor, din nou,daca e cazul, asezand informatia in context, si completand-o cu informatii noi, in plus fata de cele ale speaker-ului.

3. Iti poti exprima opinia fata de cele prezentate, care conteaza doar daca merge putin mai departe decat “Ics ruleaza” si “Igrec stinks”. Daca ai o opinie valida, care sa semene in forma, continut, argumentare si atractivitate cu cea a unuia din invitatii la un eveniment, vei avea succes exprimand-o, altfel va fi doar inca un mesaj pierdut in negura arhivelor.

Pentru a se putea intampla toate astea e nevoie sa cunosti domeniul despre care se discuta la un nivel cel putin similar, ca sa nu zic egal, cu prezentatorii. E nevoie de putina documentare suplimentara, si daca esti specialist, si daca nu esti, ca sa nu te faci de cacao.

A, si sa nu uit macar acum, pentru ca am uitat cand am scris: Gasiti o perspectiva mai practica despre live tweeting la colegul meu Titus Capilnean, titusblog.net, impreuna cu exemple din experienta-i de live twitter-er.

2 Comments »

  1. As fi vrut sa vin cu niste exemple de pe Twitterwallul de aici din Norvegia – cum se twittereste la ei…dar din pacate nu inteleg nimic :)

    Comment by Ioana (Abe) — April 28, 2010 @ 9:51 pm

  2. asa

    Comment by Tudor — June 5, 2010 @ 4:20 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu