post Sa facem cunostinta cu publicitatea pe bloguri si subiectivitatea tuturor

May 18th, 2010

Insemnare despre: blogging,blogvertising,internet — clickio @ 8:27 am

Nu imi schimb ideile pentru bani

Blogul este un canal extrem de subiectiv. Pe un blog faci cunostinta cu parerile autorului, cu gusturile lui, in cazul ideal, cu talentul lui de a scrie si de a argumenta, insa, in acelasi timp si cu ideile lui fixe, si cu piticii lui pe creier, cu modul lui uneori vizionar alteori limitat de a vedea lucrurile, samd. Putini sunt reporteri virtuali, majoritatea sunt scriitori online offbeat, care pot face orice idee un subiect bun de blogat.

Ce se intampla in momentul in care un blogger face publicitate unui produs? Stai, adica de cand exact? De cand scrie primul articol? Blogul este o arhi-reclama permanent in derulare pentru brandul autorului, pentru gusturile lui, pentru preferintele lui, pentru ideile lui, pentru orasul lui, stii ca e oradean sau iesean, pentru produsele pe care le consuma, pentru produsele pe care le ocoleste, samd. Toate astea intr-un mod natural, fie pe masura ce ii vin la mana fie in urma unor planuri pe care si le face pentru a-si pastra consistenta pe o anumita tema sau pe o anumita directie.

OK, am exagerat putin pentru a demonstra ceva. Sa raspundem variantei serioase a intrebarii. Nu ar trebui sa se intample nimic, daca bloggerul isi pastreaza verticalitatea, independenta, si filtreaza doar campaniile pentru produsele care ii sunt apropiate, iar in momentul in care se implica in conversatiile pe care aceste campanii vor sa le genereze pe blogul lui, este la fel de  natural ca si in restul articolelor pe care le scrie. Simplu ca deceblog.

Sau chiar, pentru a fi si mai simplu, toate astea pot fi sintetizate intr-o singura propozitie, pe care ma bucur ca am redescoperit-o intr-o campanie JOE: “Nu imi schimb ideile pentru bani”. S/2*. Doar ca uneori trebuie sa subliniezi asta unora care inca n-au observat-o. Alteori trebuie sa te intrebi: “dar subiectivitatea voastra de unde vine?”

* Scurt pe doi, pt cine nu si-a baut cafeaua inca.

8 Comments »

  1. Totul ține de bun simț. Am refuzat oferte care nu aveau nici în clin nici în mînecă. Mă rog, nu cu mine, pentru că am un ghiveci nu o temă de blog neapărat. Fiecare cum îl taie capul. Am spune că va plăti asta, dar nu văd să se întîmple.

    Comment by Dan Iancu — May 18, 2010 @ 8:40 am

  2. cum zic mereu de fiecare data cand am ocazia, hai sa iesim din “poezia” asta cu blogosfera de dragul blogosferei si sa ne maturizam nitelus
    or fi si pierderi, inclusiv de imagine, dar eu unul mi le asum integral si merg inainte

    Comment by chinezu — May 18, 2010 @ 8:43 am

  3. Dan: de platit platim cu totii, de aia trebuie sa propovaduim responsabilitatea.
    Cat despre legatura dintre produs si blog, ea poate fi si creata, important e sa nu se ajunga la compromisuri, incalcarea unor principii, printre care evident ca poate fi bunul simt, altii poate au (si) altele.

    Chinezu: in fapt, nu mai e de mult timp poezie, insa fiecare blogger nou se confrunta cu cate un hater invidios care la prima campaniei incepe sa se umfle in penele lui de comentator. De aici si discutia.

    Comment by clickio — May 18, 2010 @ 8:48 am

  4. [...] This post was mentioned on Twitter by Cristian China Birta, Ionut Oprea, titus capilnean, imunteanu, trender and others. trender said: RT @chinezu: corect RT @clickio: Articolul zilei: Sa facem cunostinta cu publicitatea pe bloguri si subiectivitatea tuturor http://bit.ly/bYkZm3 [...]

    Pingback by Tweets that mention Sa facem cunostinta cu publicitatea pe bloguri si subiectivitatea tuturor | Ionut Oprea -- Topsy.com — May 18, 2010 @ 8:50 am

  5. O provavaduim, ca asa e normal. Atrăgeam atenția doar că publicul nu dă o proptea de ajutor.

    Comment by Dan Iancu — May 18, 2010 @ 8:53 am

  6. De este avantajele si dezavantajele, se poate promova ceva din reclama… sa poate face o reclama proasta.

    Comment by xdynx — May 18, 2010 @ 3:37 pm

  7. Scurt pe 2? sp2.ro? :-)

    Comment by Costin — May 18, 2010 @ 5:03 pm

  8. Da, imi era lene sa scriu expresia intreaga si am prescurtat. Dar pe urma nu m-am putut abtine sa nu pun si explicatia :)

    Comment by Ionut Oprea — May 18, 2010 @ 5:04 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu