post Exploateaza cineva zilele speciale de pe homepage-ul Google?

September 15th, 2010

Insemnare despre: advertising,business,mk direct vs brand mk — clickio @ 7:46 am

Azi Google aniverseaza 120 de ani de la nasterea Agathei Christie. Sarbatorirea e in stilul cu care ne-a obisnuit Google, care foloseste aceste ocazii pentru a adauga din cand in cand un plus de culoare brandului, prin cate un logo special adaptat, dar in acelasi timp si pentru a genera cautari (dand click pe fiecare logo special Google ajungi pe pagina rezultatelor cautarii dupa numele persoanei sau evenimentului aniversat).

Google Agatha Christie Logo

Buun. Cum ar putea fi fi exploatata actiunea asta? Ideea mi-a venit azi, cand am vazut ca la cautarea dupa Agatha Christie, o singura librarie online isi promova oferta de carti ale AC, desi sunt sigur ca multe, multe librarii online le au in oferta.

Va invit pe cei interesati de SEM si marketing online sa cititi pana la capat, din doua motive: merita, si am si un anunt important pentru voi.

Azi cred ca numarul de cautari dupa Agatha Christie, ajutat si de mecanismul descris mai sus, va fi maxim. Pentru cei care au citit deja nuvelele si povestirile autoarei va fi un moment de nostalgie sau poate de reamintire, pentru cei care nu au facut-o inca va genera o proportie de curiozitate, samd. E un moment care ar putea fi speculat de librariile online, deocamdata este speculat doar de Books-express.ro, care oricum pare sa aiba o tactica mai ampla de targetare pe nume de autori (pagina la care redirectioneaza ad-ul de pe Google e o pagina de cautare in site)

AC Search on AC anniversary

Singurul ad la AC

Insa motoarele de cautare nu sunt singurul mod in care poate fi exploatata ocazia asta, ca si multe altele. Ce face Google e doar un exemplu, librariile online ar putea face mult mai multe, la randul lor, pe site-urile lor, avand la dispozitie tot inventarul lor de carti, plus datele despre cum le folosesc utilizatorii website-ul. Si, la randul lor, toate celelalte magazine online ar putea crea astfel de mini-evenimente pentru date speciale, cu sau fara Google.

Insasi actiunea Google va avea un efect asupra cititorilor de carti la fel cum o reclama online poate avea efect asupra unui utilizator care nu da click (vezi studiul VIU) Mai exact, vor fi azi unii cititori de carti care vor cauta in oferta librariilor online Agatha Christie. A facut cineva ceva special pentru ei? Un banner pe homepage, sau un landing page dedicat, sau, pentru a extrapola, un calendar cu date de nastere si alte momente importante in literatura, cu posibilitati de abonare pentru alerte si cu oferte speciale pentru fanii fiecarui autor, cu aceasta ocazie?

Marketing nu inseamna doar reduceri, promotii si concursuri. Mai ales online.

Asa, si anuntul: Luni, 20 septembrie, Orange Romania in parteneriat cu IAB Romania organizeaza o noua editie a evenimentului Online MeetUp, a carui tema este Search Engine Marketing, pe scurt SEM. Cu ocazia asta va invit si sa raspundeti la cateva intrebari despre aceasta activitate si daca vreti sa participati sa ma anuntati. Detalii suplimentare urmeaza sa apara pe blogul Online MeetUp.

8 Comments »

  1. nici nu mi+a trecut prin cap pana acum cat de simplu poti sa exploatezi aceste mici “glume de branding” ale Google, iar realitatea din teritoriu o dovedeste ca nu s-au gandit nici cei care ar avea ceva de castigat in mod direct din asta ;)

    offtopic: in sfarsit functioneaza butonul de tweet :D :) )))

    Comment by Stefan Murgeanu — September 15, 2010 @ 9:37 am

  2. La asta ma gandeam si eu de dimineata… problema e ca e greu de anticipat ce promoveaza google in respectiva zi si miscarea trebuie sa fie rapida.
    Sau exista vreun calendar anuntat?

    Cel mai bine e sa faci un SEO bun si sa fi in prima pagina. Acuma, partea nasoala e ca e greu, chiar foarte greu, ca magazin online sa te bati cu wikipedia si alte directoare/dictionare/ziare de nisa.

    Comment by Claudiu — September 15, 2010 @ 10:12 am

  3. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea and Stefan Murgeanu, Alice Teodorescu. Alice Teodorescu said: RT @stmurgeanu: Exploateaza cineva zilele speciale de pe homepage-ul Google? | Ionut Oprea http://t.co/qZWEzkf via @clickio [...]

    Pingback by Tweets that mention Exploateaza cineva zilele speciale de pe homepage-ul Google? | Ionut Oprea -- Topsy.com — September 15, 2010 @ 10:24 am

  4. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea, Sabina Ionescu. Sabina Ionescu said: RT @clickio Exploateaza cineva zilele speciale de pe homepage-ul Google? http://bit.ly/gomksem (clickio.ro) [...]

    Pingback by Tweets that mention Exploateaza cineva zilele speciale de pe homepage-ul Google? | Ionut Oprea -- Topsy.com — September 15, 2010 @ 10:57 am

  5. Oare la zilele de nastere ale companiilor IT&C, Google face ceva special? M-ar batea gandul sa profit de situatie:D

    Comment by sorin — September 15, 2010 @ 2:16 pm

  6. N-am înţeles de ce orice chestie elementară vi se pare vouă nu ştiu ce căcat genial. Aveţi impresia că vi se cuvine un Nobel pentru că lucraţi în domeniul în care lucraţi? (Vaaai, online media. Vaaai, marketing, comunicare, PR, chestii. Căcat.)

    Ceea ce nu vă trece prin tărtăcuţele voastre este că de fapt greşeala majoră a fost a lui Google! Cretinii NU au anunţat clienţii (edituri, libării online, producători de jocuri, vânzători de filme/DVD-uri) că urmează să sărbătorească aniversarea Agathei Christie, aşa că toţi au fost luaţi pe nepregătite! Rezultatul căutării după “Agatha Christie” este acelaşi ca întotdeauna, câtă vreme nimeni nu a pregătit nimic special, şi nici Google nu a binevoit să propună/sugereze ceva clienţilor săi.

    Pe mine oricum mă doare-n pix. Nu ştiu de ce, dar la mine reclamele contextuale Google nu se văd niciodată, şi nu-i vorba numai de Firefox, unde am ABP, dar pur şi simplu se pare că nu le văd reclamele. Happy me — eu ştiu ce vreau, n-am nevoie să fiu dus de mânuţă.

    Comment by Béranger — September 15, 2010 @ 2:27 pm

  7. Beranger, nici eu n-am inteles de ce trebuie sa jignesti tu in mod implicit pe toata lumea, doar pentru ca nu esti de acord cu nimeni :)

    Ai impresia ca daca tu nu vezi reclamele, marea majoritate fac ca tine? Hm, studiile arata opusul.

    Cat despre subiectul articolului, eu am pus in discutie o perspectiva asupra marketingului online, pornind de la un caz concret. Daca te doare-n pix, asta e, nu e un motiv sa ne porcaiesti aici.

    Si, punctual, evident ca nimeni nu poate ghici ce sotii mai face Google, pentru ca nu e un calendar oficial, insa daca ai o strategie de marketing care sa ia in calcul ce am scris mai sus, poti fi pregatit pentru asa ceva cu multe alte ocazii, fara sa te pregatesti in mod special pentru fiecare din ele.

    Comment by clickio — September 15, 2010 @ 2:57 pm

  8. [...] OPREA se întreabă dacă cineva exploatează zilele speciale de pe homepage-ul Google. Un pont [...]

    Pingback by Legături | ArTiStul mă semnez — September 16, 2010 @ 12:56 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu