post Search Engine Marketing la Online MeetUp

September 21st, 2010

Insemnare despre: comunicare,internet — clickio @ 8:45 am

- sau ce am inteles eu despre o zona in care NU SUNT SPECIALIST SI NU MI-E RUSINE SA O SPUN:) Eu cand am nevoie de asa ceva apelez la cei care sunt specialisti in SEM.

Dupa email marketing, o alta zona a marketingului online despre care se vorbeste mai putin in Romania a fost subiect de dezbatere la Online MeetUp, intr-o sala din ce in ce mai plina si cu din ce in ce mai multe intrebari din public.

Am aflat cum se face SEM(search engine marketing- campanii ppc pe motoarele de cautare) in piete mai avansate(Franta, UK, US) de la o companie specializata, prezenta in 5 tari. Pe scurt:

- folosesc pana la 6 motoare de cautare in functie de tara si vor adauga si Facebook in noiembrie (da, Facebook CPC e la categoria SEM, nu la categoria activitati pe retele sociale :P )

- au mai multe modele de comisionare, printre care flat fee+ performance incentives, pay/cost-per-action/order, si platform rental, pe care le adapteaza la modelul de business al clientului

- au accounti care gestioneaza maxim 5 conturi si lucreaza pe perechi pentru a asigura back-up cand cineva nu e disponibil(solutia pentru a obtine si pentru a putea VINDE performanta nu e supraincarcarea unei singure persoane, ci redundanta)

- au o perioada de proba de 3 luni in care clientul se poate razgandi in orice moment, dupa care contractul devine binding pe perioada si conditiile agreate.

- a, si in Franta  ar exista o lege prin care advertiserul este responsabil de banii pe care-i plateste, nu agentia, si in felul asta s-ar evita problemele noastre cu intarzierile. revin cu detalii:)

- analizeaza fiecare particica a bugetului de SEM, si pot obtine optimizari chiar si prin simpla realocare printre segmente

- analizeaza in detaliu traseul pana la conversie, genereaza costurile minime pentru trafic generat si maximizeaza conversiile in asa fel incat sa le poata folosi ca si unitate de masura billable.

Asta e directia in care se indreapta marketingul direct pe internet si PPC-ul, ca parte a activitatilor de marketing online, pe langa toate celelalte, care pot avea sau nu componenta de marketing direct. Restul elementelor de aseara au fost detalii despre modul in care pot fi optimizate campaniile, utile celor care fie se ocupa direct de acest tip de activitati, fie le cumpara de la furnizorii locali. Insa e un domeniu in care NU SUNT SPECIALIST SI NU MI-E RUSINE SA O SPUN :)

In curand, pe blogul Online Meetup, prezentarea simpaticelor Amelie de Cheffontaines si Hondalu Essohana Assih de la eSearchVision.

2 Comments »

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea, George Toma . George Toma said: RT @clickio: Ce am inteles eu despre SEM ca un ne-specialist in domeniu :) aseara la @onlinemeetup : http://bit.ly/b8WIEk [...]

    Pingback by Tweets that mention Search Engine Marketing la Online MeetUp | Ionut Oprea -- Topsy.com — September 21, 2010 @ 10:40 am

  2. Nici eu nu sunt specialist, dar ideea aia din Franta e foarte buna. Advertiserul trebuie sa preia plata, nu agentia, sa se faca mai rapid jonctiunea si sa aiba si el un control mai strict la costurile legate de campaniile de publicitate, ca doar e bugetul lui in joc.

    Comment by Stonehenge — September 21, 2010 @ 11:29 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu