post Webstock 2010: bune si rele

September 17th, 2010

Insemnare despre: blogvertising,comunicare,divertisment,internet,romania perfectibila — clickio @ 7:25 am

Fiecare din participantii la Webstock 2010 a venit cu propriile asteptari, care de care mai mari si mai diverse(inclusiv ale mele erau mai mari, insa nu despre eveniment ci despre public). Webstock e una din conferintele mari de la noi, impreuna cu Digital Marketing Forum si RoNewMedia, si beneficiaza de o atentie pe masura din partea industriei si a presei. Asa ca si numarul de participanti a fost mare, mult mai mare decat anult trecut.

Nu am ajuns decat la a doua parte a conferintei, in care am avut si prezentarea mea, despre cum faci campanii pe bloguri si retele sociale (asa cum am zis, as dori sa ingropam sintagma ‘social media’ care nu inseamna nimic si e acum pe toate gardurile)

Inainte de prezentare, am avut ocazia sa-l ascult pe Cornel Cojocaru, Executive Director, Communications Division, BCR, un veteran al industriei de comunicare din Romania, si unul din cei mai buni speakeri din cei pe care-i stiu. Felicitari pentru inca o prezentare reusita, dle Cojocaru!

Un punct important al evenimentului mi s-au parut si prezentarile Vodafone, care a folosit Webstock, in calitate de sponsor principal, pentru a-si prezenta pe toate fetele strategia si activitatile de comunicare si marketing pe bloguri si retele sociale. In plus, cred ca tot departamentul lor specializat a fost prezent. Felicitari Vodafone!

Am fost totusi putin surprins de atmosfera din sala si de pe holuri. Multi din cei cu care am stat de vorba se plangeau de plictiseala si de lipsa de interes, insa nu intelegeau ca vina e a lor. Tineti minte articolul in care le atrageam atentia tinerilor studenti care-si injura profesorii ca e vina lor ca nu invata mai mult? La fel si aici, la Webstock. ESTE VINA CELUI INTERESAT. Este vina celui care nu pune intrebari suplimentare, care nu intreaba despre strategia, tactica, ideea, obiectivul din spatele unei actiuni, care nu arata ca vrea sa afle mai mult. E mai util sa afli ceva decat sa te dai destept:)

Iar prezentarea unui speaker e oferta pe care o pune el pe masa. Poti sa te limitezi la ea sau nu. Poti pune intrebari despre orice element din prezentare, pentru a-l intelege mai bine, sau pentru a afla si altele, sau poti chiar sa consideri ca speakerul a ratat complet subiectul si sa-i pui tu 1-2-3-cate intrebari vrei pentru a aduce discutia pe subiect sau pe ce vrei sa afli tu din subiectul seminarului/conferintei. Insa important e sa inveti ceva din asta, si tine doar de tine. Pentru cine n-a citit articolul VINA CELUI INTERESAT, il recomand inca o data.

Multe din interventiile pe care am avut ocazia sa le surprind au fost rautacioase sau deplasate, fara legatura cu activitatea DE A INVATA CEVA LA CONFERINTA ASTA, si sesiunea de intrebari parea ca un birou de nemultumiri la care fiecare om din public care se ridica sa puna intrebare incepea sa faca scandal. Trollii se stiu, nu-i mentionez, ca asta ar fi vrut:)

Cristi Manafu a incercat sa salveze de fiecare data situatia, anuntand ca nemultumirile legate de campanii sa ii fie adresate lui, personal, pe email. Felicitari, Cristi, pentru asta si pentru intregul eveniment! Nu e vina ta ca participantii sunt asa cum sunt, insa poate ar trebui sa facem si o conferinta despre “CUM SA PARTICIPI LA O CONFERINTA CA SA INVETI CU ADEVARAT CEVA UTIL”. Promit ca tin prezentare sau workshop la o astfel de conferinta:)

Nu mai considerati conferintele ca un loc in care ar trebui sa va introduca speakerii un stick USB direct intre emisfere cu lucruri de invatat/de aplicat cu care sa “faceti succes” a doua zi. E nevoie de putina munca pentru a invata ceva la o conferinta, iar daca nu esti dispus sa o faci, nu te mai plange ca n-ai invatat nimic!

Pentru cine vrea sa recapituleze subiectele ieri, colegul meu Titus a scris ieri live pe blog de la Webstock 2010.

26 Comments »

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea, Ionut Oprea, Stefan Murgeanu, Sorin Grumazescu, titus capilnean and others. titus capilnean said: RT @clickio: Webstock 2010: bune si rele http://clickio.ro/2010/09/internet/webstock-2010-bune-si-rele/ Dati sa ajunga la toti participantii :) [...]

    Pingback by Tweets that mention Webstock 2010: bune si rele | Ionut Oprea -- Topsy.com — September 17, 2010 @ 7:48 am

  2. şi asta spune din nou cât de “buni” sunt românii la orice.

    Comment by Katai — September 17, 2010 @ 7:57 am

  3. Sa stii ca daca incearca si muncesc, pun umarul si sunt seriosi, consistenti, romanii sunt foarte buni. Insa trebuie sa contribui cu ceva, nu sa stai pe margine si sa faci misto sau sa critici :P

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 8:00 am

  4. Sunt sigur de asta. Români sunt capabili de multe lucruri. Se ascunde aceea scânteie în ei care poate exploda, însă cum zici tu “să mucească, să pună umărul, să fie serioşi, consistenţi”. Eu cred că pot să facă ceva. Doar puţina mândrie şi critica lăsată la o parte.

    Comment by Katai — September 17, 2010 @ 8:02 am

  5. Exact.

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 8:03 am

  6. Good point cu interesul!

    Insa:
    1. Succesul general al unui eveniment nu e dat de public (sa nu doar de public). E dat de speakeri. Succesul la nivel individual e dat de obiectivele fiecaruia ->2
    2. Nu am ajuns la gradul ala de rigurozitate incat atunci cand te duci la un eveniment sa ai 5 obiective bine stabilite pe care sa le bifezi – sa aflu asta, asta si sa vb cu X, Y si Z
    3. Calitatea speakerilor conteaza foooarte mult – si prin asta inteleg modul in care ei isi aleg informatiile pe care le pun in prezentare astfel incat sa ofere un “hook” pentru public. Mai ales stiind (deja) felul de a fi al publicului romanesc. Nu continui pe acest subiect ca vorbim pana maine :)
    4. Inca mai credem ca ni se va oferi solutia suprema – si de fapt asta ni se induce prin denumirea sectiunilor de la evenimente, panelurilor etc. Well…trebuie sa mai invatam sa rumegam prin prisma activitatii proprii anumite informatii.

    Si hai sa nu ne mai dam singuri la picioare ca suntem noi romanii ultima gaina din galaxie…nici la evenimente din afara la care am fost nu se intreceau aia in intrebari. Si comentarii malitioase si intrebari capcana i s-au pus si lui Richard Branson…e in natura umana! Insa, la evenimentele externe…chiar daca nu intrebi public, pleci cu minim 2 lucruri noi aflate…si asta nu o zic eu, ci altii din audienta cu care am vorbit la momentele alea. Inca o data mai tine si de speakeri.

    Comment by Ioana (Abe) — September 17, 2010 @ 8:19 am

  7. [...] si foarte multe nu am de adaugat in plus fata de ceea ce scrie acolo. Mai mult – recomand articolul lui Ionut in ceea ce priveste partea cu interesul pe care si-l dau participantii la conferinte (cu niste mici [...]

    Pingback by Ioana Anescu (Abe) – File de realitate » Tu stii sa participi la conferinte? — September 17, 2010 @ 8:46 am

  8. Da, ca in orice articol de consum intelectual, conteaza continutul (informatiile, lucrurile utile, de aplicat) si forma (spectaculozitatea prezentarii si farmecul speakerului). Noi nu avem cultura americana de speaking care pune accent pe a doua parte, insa eu cred ca informatii interesante au fost in fiecare prezentare.

    Insa pentru o interactiune e nevoie de doua parti, altfel ne-am inregistra cu totii si conferinta n-ar mai fi decat un playlist.

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 8:59 am

  9. Ionut, daca scrii ceva pe tema, sa nu uiti sa spui ca “publicul interesat” e si el parte (sau poate fi) a domeniului de interes.
    E greu sa sustii istetimea si profunzimea “fenomenului” atunci cand o mostra de “fenomen” ruleaza pe pereti si contine dileme despre cel mai “performant” prezentator dpdv “biologic”. E greu sa crezi ca poti transmite mesaje in capul receptorilor atunci cand afirmatia ca receptorii uita instant ce vad … e primita cu ovatii. E greu sa sustii ca in domeniu se pot face lucruri bune cand fiecare incercare de prezentare a unui lucru concret e intampinata cu acuzatii/indemnuri la limita infractiunii.

    Ioana:
    1. nu stiu cum e cu succesul dar ratarea (neindeplinirea obiectivelor) e cu siguranta dependenta de public.
    4. “inca”!? mai credem ca-i musai sa judecam maniheist si in real time. Nu-i vorba doar de “solutia suprema” ci de nevoia de a te arata “calificat” si de a cataloga totul si imediat drept ok/not-ok. Nu cred ca-i de la denumiri ci de la frica de a ne lasa observabile incertitudinile.
    2. Daca n-ar exista obiective n-ar exista public la evenimente. Daca obiectivele ar fi doar de socializare n-ar exista public in sali.

    PS: imi pare rau ca n-am putut ajunge, atat cat am urmarit … am auzit multe teme foarte interesante.

    Comment by parvan — September 17, 2010 @ 9:31 am

  10. :) ) am urmarit online o buna parte din eveniment si no offence, calitatea prezentarilor a fost slaba. Poate cei care le-au sustinut sunt buni profesionisti dar asta nu ii califica automat pentru speakeri la un eveniment.Ok, e un eveniment bun pentru netwoking dar asta nu elimina plictiseala din sesiuni. Plus ca am auzit niste dude de zile mari. Cand o companie vorbeste de ,,vendori de social media,, imi este foarte clar ce a inteles din Social CRM. Din pacate, companiile nu vad social networking-ul decat ca pe un alt canal de promovare, mai ATL sau mai BTL in functie de conjunctura, si nu au inteles ca trebuie sa monitorizeze și sa asculte lumea din online pentru a avea un feedback real asupra produselor si serviciilor si pentru a le putea face mai bune. Nu vor sa stie de customer advocacy ci vor doar sa ne vanda mai mult :(

    Comment by Bazilide — September 17, 2010 @ 9:35 am

  11. eu de la webstock am invatat mult.

    in online-ul romanesc este la fel ca-n mainstream: degeaba muncesti, fara PR (pile si relatii) esti un nimeni.

    Comment by Mar — September 17, 2010 @ 9:38 am

  12. Bazilide, si eu mi-as dori speakeri mai buni pe toate zonele publicitatii online, nu doar in social media, dar …astia-i avem, cu astia defilam, nu? Iar plictiseala din sesiuni se combate cu ridicat in picioare si spus: vreau sa aflu 1.2.si 3. si nu plec de aici pana nu le aud.

    Insa nimeni n-a facut asta. Iar argumentul meu e ca daca nu incerci sa faci ceva, te vaicaresti degeaba. Asta e boala noastra.

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 10:20 am

  13. Sa inteleg ca a fost inca un eveniment in puru still rromanesc …

    E deasta nu ma obosesc sa servesc astfel de evenimente …. sunt lucruri mai importante de facut …

    Comment by funny pranks — September 17, 2010 @ 10:25 am

  14. [...] dintre ele este la Ionuț pe blog și vorbește despre lucrurile bune(câteva prezentări și prezentatori care au surprins plăcut), [...]

    Pingback by Concluzii de la Webstock 2010 | Titus Blog — September 17, 2010 @ 11:39 am

  15. ce sa zic decat…ai dreptate…

    Comment by sandu ionut — September 17, 2010 @ 12:10 pm

  16. Bazilide: social CRM? in conditiile actualului istoric de consum al activilor din SM? in conditiile actualei culturi de CRM? in conditiile actualei relevante a feedbackului de consumer? in conditiile actuale de exploatare a datelor de consumer? … DA, ar fi o tema interesanta dar cu siguranta nu-i o tema care sa le eclipseze pe toate celelalte :P . In plus … daca ai vazut si componenta publicului era mult self business si mult wannabe, iar SCRM e mai degraba o tema pt cei care sunt deja in “slujba” unui brand, fiind greu de outsourceuit :)

    Comment by parvan — September 17, 2010 @ 1:35 pm

  17. [...] Webstock 2010: bune si rele (Ionut Oprea) [...]

    Pingback by Webstock 2010 (1) – Impresii si opinii - Alex Cristache — September 17, 2010 @ 1:50 pm

  18. Am urmarit si eu online si am remarcat rautatea (veninul?) intrebarilor. De-asta nu-mi plac evenimentele de genul asta. Nu punem intrebari ca sa aflam ceva nou, ca sa invatam ceva sau ca sa ne lamurim o curiozitate. Punem intrebari pentru a ne demonstra superioritatea. Radem ostentativ cand altii pun intrebari pentru a demonstra ca noi suntem mai destepti…

    Comment by zapacita — September 17, 2010 @ 1:50 pm

  19. [...] Ionut Oprea a lansat ideea, sa se faca o conferinta cu numele “CUM SA PARTICIPI LA O CONFERINTA CA SA INVETI CU ADEVARAT CEVA UTIL”. [...]

    Pingback by Webstock 2010 – un online tanar | Sorin — September 17, 2010 @ 2:09 pm

  20. Mar, de ce zici asta? Nu e adevarat, crede-ma ca daca as descoperi lucruri senzationale facute in .ro de necunoscuti, i-as face cunoscuti, gratis, cu mana mea, de fapt, am sa si fac asta, de saptamana viitoare, ramai prin preajma.

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 2:11 pm

  21. @funny pranks: nu, nu a fost un eveniment “romanesc” ci unul chiar de clasa, insa depinde de fiecare participant cum il foloseste.

    Comment by clickio — September 17, 2010 @ 2:12 pm

  22. [...] http://clickio.ro/2010/09/internet/webstock-2010-bune-si-rele/ [...]

    Pingback by Castigatorii WebStock 2010 si cateva impresii | Auras. Onlineing — September 17, 2010 @ 4:47 pm

  23. as fi vrut ca webstock sa aduca un impuls proiectului sustinut de mine insa nu a fost asa. de fapt au incercat sa ne sunteze inca de la declararea finalistilor: sahonline.ro nu aparea pe nicio lista… dupa o ora de la publicarea listelor le-am scris un mail si am postat un mesaj pe contul lor de FB.
    mi-au raspuns instant : “tocmai aranjam listele, proiectul dvs. a fost mutat din alta categorie in categoria ‘others’ ” , iar dupa 20 min au sters ambele mesaje (al meu si al lor)

    am zis : hmmm.. sa nu fiu totusi paranoic, sa las teoria conspiratiei deoparte, un pic de optimism nu stica.

    se pare insa ca in online-ul romanesc sacalii brief-urilor grase nu lasa pe nimeni sa se afirme… oameni ale caror bloguri le urmaream frecvent m-au dezamagit. acum le doresc bafta in continuare si clienti cat mai prosti.

    intamplarea se potriveste bine de tot cu titlul noului album parazitii : “tot ce e bun tre’ sa dispara din aceasta tara”

    Comment by Mar — September 17, 2010 @ 10:30 pm

  24. [...] citit si eu primele articole despre Webstock, ale lui Titus, Ionut Oprea si Abe si recunosc ca aflam de acolo si aspecte noi, dar si aspecte la care m-am gandit chiar de [...]

    Pingback by Webstock 10 - networking — September 21, 2010 @ 9:59 am

  25. [...] am scris zilele trecute ca audienta are rolul de a face o conferinta interesanta, unii, obisnuiti mai mult cu rolul de participant in audienta decat la pupitru, mi-au reprosat ca [...]

    Pingback by Conferinta perfecta: de vorba cu Malcolm Gladwell despre Twitter | Ionut Oprea — September 30, 2010 @ 8:24 am

  26. [...] Cu Webstock am o relație mai specială, am fost și în 2009(unde am scris) și în 2010(unde am scris din nou) și, cel mai probabil, voi merge și în 2011. E gratis, e fun, înveți multe dacă ai răbdare și filtrezi informațiile, trecând peste românescul trolling de evenimente. [...]

    Pingback by Titus Blog » 11 conferinte din 2011 pentru un om de online — January 25, 2011 @ 10:36 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu