post Masina perfecta pentru soferita fasneata cu pasager gadgetofon:)

October 11th, 2010

Insemnare despre: internet — clickio @ 11:14 am

Asa as caracteriza masinuta Citroen DS3 pe care am testat-o cateva zile, in premiera pentru testele auto in Romania, in calitate de pasager, adica la butoane, ceea ce a fost posibil doar pentru ca jumatatea mea cu carnet s-a ocupat de pedale, volan si toate procesele conexe.

Chiar si motorul de 120 CP pe care l-am condus noi, imbracat asortat intr-o caroserie cu galben si negru, avand si exteriorul tavanului si covorasele tigrate, ne-a creat senzatii placute la porniri si accelerari.

Nu trebuie sa fii neaparat un pilot sportiv ca sa te bucuri de placerile tasnirilor si manevrelor mai rapide, pentru ca si motorul si calculatorul de bord te ajuta (de exemplu, te anunta cand sa schimbi viteza, ceea ce se  transforma intr-un plus de rapiditate, daca esti obisnuit cu masini mai lente- culmea, functia aia, la cei care conduc implicit mai sportiv, e pt consum economic). Iar detaliile din interior completeaza senzatia sport, de la tapiteria scaunelor la pedalele care par de curse si in consecinta se cer calcate:)

In DS3 poate parea un efort sa respecti limitele de viteza, insa vreau sa raportez oficial ca desi a fost greu, nu am facut acte de curaj cu ea:) Pentru ca Romania nu e tara in care sa mergi linistit cu viteza, la tot ce poti intalni ‘din senin’, si asta nu e tipul de adrenalina pe care il cautam (sau pe care ar trebui sa-l caute altii). Insa ‘fasnetsenia’ se simte bine si la micile manevre in trafic, asa ca albinutei i-ar sta bine cu un supranume de fasneDS3:)

Parcatul e o placere maxima, datorita dimensiunilor reduse, senzorilor de parcare fata-spate care functioneaza  si pe colturi, precum si oglinzilor care se intorc spre interior odata cu inchiderea centralizata. Eu unul am remarcat lipsa replicii: “intoarce-mi si mie oglinda aia”:)

O alta caracterizare a masinii ar putea fi “masina care nu te lasa sa lucrezi daca esti gadgetofon”. Sunt fanul biroului mobil, si pana acum biroul ideal de drum lung ramane tot batranul Renault Megane II, in care spatiul, stabilitatea, suspensiile si aranjamentul interiorului sunt parca menite pentru asta.

In DS3 n-am reusit sa stau pe laptop, pentru ca e facuta pentru distractie, nu mobile computing. Insa ca e mult mai distractiv sa o urmaresti cum se miscam si completeaza sonor printr-un sistem audio de exceptie, si o deschidere maxima pentru gadgeturi. Ma gandeam chiar ca deschide o alta directie de gadget-readiness fata de masina noastra actuala, directie care m-a acaparat pentru butonari prelungite, consultari ale cartii tehnice, vise despre etapele urmatoare ale evolutiei samd.

Sa le detaliez pe rand. Primul, sistemul audio. Stii senzatia aia, atunci cand asculti muzica la un sistem mai avansat decat ce ai folosit pana in momentul respectiv, si descoperi sunete noi pe care nu le-ai mai auzit pana atunci? Si nu s-a repetat de cateva ori, cu fiecare noua generatie de sistem audio incercat? Ei bine, mi s-a intamplat si la masina noastra cand am cumparat-o, mi s-a intamplat si acum la DS3, si in plus, spatialitatea este fantastica. Aproape ca uiti de altele daca pui muzica potrivita.

Apoi, gadgetaria. Am conectat iPhone-ul la mufa USB de sub frana de mana, l-a recunoscut imediat, a inceput sa-l incarce, si eu am inceput sa schimb piesele din calculatorul de bord. Liste, shuffling, ordinea pieselor din album, EQ, tot tacamul de optiuni necesare. Ma oftic ca ma intorc  de azi la un adaptor iTrip care transmite playlistul meu din iTunes catre toate masinile care intra pe frecventa potrivita pe o raza de 30 de metri:) Am raspuns la iPhone si a inchis muzica automat, si a dat-o mai incet cand parcam ca sa auzim raspunsul senzorilor de parcare.

A, si sistemul audio are si Bluetooth integrat, poti vorbi la telefon prin intermediul lui dupa ce faci pairing, n-am incercat insa din lipsa de timp.

A fost in tot timpul asta o experienta placuta pe care v-o recomand. Daca o sa ma plimb si cu vreo masina care nu-mi place, fiti siguri ca o sa va avertizez, dar nu e deloc cazul aici.

Pentru cine vrea un rezumat: DS3-ul ia din conceptul de sportivitate rapiditatea miscarii si atmosfera de interior, nefiind o sportiva sadea (am fost pasager intr-una, dar despre ea, altadata); din ultimele tendinte in moda, preia atentia la detaliu si aspectul de masinuta feminina, cocheta, iar din tehnologie conectivitatea si utilitatea maxima, integrate direct, si la maximum, fara a mai fi nevoie de alte accesorii.

Are si un minus, dupa cum va spuneam mai sus, nu se preteaza ca birou mobil, dar, in fond, nu asta trebuie sa fie rostul oricarei masini.

Acum ca l-ati citit,cum a fost articolul pentru cele doua premiere pe care le-a inaugurat? E primul meu review auto, recunosc (promit ca si urmatoarele vor evolua in acelasi stil, fara bullets si concluzii: aia e buna, aia nu, imi las colegii mai tehnici din blogosfera sa va alimenteze cu detaliile astea) si totodata primul review auto din Romania din postura de pasager, insa, evident, cu participarea activa a soferitei la review, ca sa nu fie experienta incompleta:)

Dreapta, liber!:)

2 Comments »

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea, Sorin Grumazescu, CITROENRO, Andrei Crivat, Macpedia and others. Macpedia said: Cica Citroen DS3 + iPhone = Love http://bit.ly/awArw6 [...]

    Pingback by Tweets that mention Masina perfecta pentru soferita fasneata cu pasager gadgetofon:) | Ionut Oprea -- Topsy.com — October 11, 2010 @ 11:44 am

  2. [...] stiu de unde a scos Ionut titlul “Masina perfecta pentru soferita fasneata cu pasager gadgetofon:)“, insa daca stiti vreo fata care conduce asa ceva, nu-mi mai doresc decat asta si sa fie [...]

    Pingback by Citroen DS3, o masina de “golani” | eCostin.com — October 13, 2010 @ 10:48 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu