post Despre cookies, extremism si o viziune echilibrata

November 10th, 2010

Insemnare despre: blogging,comunicare,internet,massmedia — clickio @ 12:36 pm

De doua saptamani voiam sa pun pe blog aceste doua clipuri care explica rostul cookie-urilor. Evident, dincolo de scopul principal al cookie-urilor, si de folosirea lor pentru targetare simpla, neidentificatoare (de la simpla localizare geografica pana la targetarea in functie de diverse pagini vizitate sau alte preferinte manifestate prin navigare), exista tot felul de folosiri netrebnice, la fel cum pe internet exista in continuare o sumedenie de site-uri ilegale sau ilicite.

Insa nu despre ele vorbim acum, ci de folosirea normala, sanatoasa, a cookie-urilor, care e momentan in pericol din cauza lobby-ului facut de organizatii si activisti cu atitudini extremiste pe subiectul intimitatii online la institutiile legislative europene. A scris si Zoso despre ultima stire din zona asta.

Asadar, primul dintre cele doua clipuri explicative despre cookies arata necesitatea acestor instrumente in oferirea unei experiente online complete:


The big cookie contest Explania

Al doilea te invita sa-ti imaginezi o lume in care s-ar intampla ceea ce extremistii mentionati mai sus incearca sa impuna in UE, un opt-in a priori pentru orice cookie.


How can cookies make your surfing experience convenient? Explania

In concluzie, cookie-urile n-au fost niciodata un instrument prost sau gresit sau rau. Scopul lor principal este sa creasca gradul de satisfactie al utilizatorilor, atat in ce priveste continutul, cat si serviciile si chiar si publicitatea. Nu e vorba de atacuri la intimitate, ci de folosirea informatiilor anonime/neidentificabile pentru a imbunatati experienta online a utilizatorilor.

Evident, pentru asta mai trebuie dusa multa munca de explicare si lamurire pe toate planurile, pentru asta trebuie definite mult mai clar regulile care trebuie respectate pentru a garanta intimitatea utilizatorilor, si pentru asta exista organizatii ca IAB Romania

3 Comments »

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Ionut Oprea, Marius Sescu, Stefan Murgeanu, IAB Romania, ANA MATEI and others. ANA MATEI said: Despre cookies, extremism si o viziune echilibrata | Ionut Oprea (foarte faine clipurile)http://t.co/AQVgCeH via @clickio [...]

    Pingback by Tweets that mention Despre cookies, extremism si o viziune echilibrata | Ionut Oprea -- Topsy.com — November 10, 2010 @ 1:22 pm

  2. Ionut, cele 2 videoclipuri au fost finantate si reprezinta opinia IAB Europe, care in mod evident ar avea imens de suferit dpdv al afacerii lor. La fel ca si IAB Romania.
    Deci sunt extrem de nenaturale (mai ales al doilea care este exagerat, iar comparatiile sunt absolut incorecte princial vorbind).

    Desi de principiu sunt de acord cu tine ca subiectul “cookie-urilor” este prost reglementat in noua directiva Eprivacy (pe care o stii), cred nu trebuie vorbim de “extremism” si “viziune echilibrata”, intr-o situatia in parerea ta nu poate sa fie decit (cel putin) subiectiva.

    As fi preferat macar sa prezinti si “opinia extremista”.
    Hint: http://ec.europa.eu/justice/policies/privacy/news/docs/pr_26_06_10_en.pdf

    Comment by Bogdan — November 10, 2010 @ 7:29 pm

  3. Bogdan, departe de mine de a numi Comisia Europeana un organ extremist, am sa recitesc articolul si am sa incerc sa-i pazesc pe altii de interpretarea asta:).

    Eu ma refeream la grupurile de lobby care influenteaza prin activitatea lor deciziile CE, si incercam sa raspund discutiilor care alunecasera pe panta “cookies are bad”.

    Evident, behavioral advertising e o zona care are nevoie de multa atentie din partea tuturor celor implicati pentru a-si crea niste practici de excelenta si pentru a garanta intimitatea utilizatorilor.Poate am sa scriu un articol dedicat pe tema asta.

    Acum, in ce priveste cookie-urile si cele doua videoclipuri, ele incearca sa evidentieze avantajele tehnologiilor respective, intr-adevar, iar pozitia echilibrata pe care o vad eu este echilibrul intre respectarea dreptului la intimitate si folosirea datelor anonime pentru imbunatatirea serviciilor online, incluzand in servicii si publicitatea.

    Asta e punctul meu de vedere.Acum, din motive de context, in realitate lucrurile nu vor fi mereu echilibrate, si de aceea si unii si altii trebuie sa incercam sa stabilim echilibrul.

    Comment by clickio — November 14, 2010 @ 5:02 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu