post Ambele Romanii au talent in final(a)

April 26th, 2011

Insemnare despre: blogging,internet — clickio @ 8:44 am

Este al doilea spectacol de descoperit talente la care particip, dupa cele doua editii ale actiunii BCR Sperante, despre care ati tot auzit pe bloguri.

Favoritii mei au fost mereu Ballance, insa 2011 a fost anul in care Romania abia a facut cunostinta cu arta si talentele de tip ‘performance’, motiv pentru care ele nu s-au regasit printre top 3 preferinte ale publicului. Am fost pe platou pentru o experienta #pieledegaina live si m-au impresionat cel mai mult cele doua fete Cristina si Alina, precum si numarul de beatbox + street dance Cosmin Agache + DFC. Insa, dincolo de gusturile personale ale fiecaruia, gusturile liber exprimate prin SMS au spus cate ceva despre noi ca natiune.

UPDATE: Raluxa e de-acord.
UPDATE: Kristofer e de-acord.
UPDATE: Si Costin e oarecum de-acord.

Si anume, de exemplu, ca pana anul asta, talent insemna, la nivel national, sa canti. Asa ca publicul a ales pe final trei romani care au cantat. Iar dintre voce si mesaj a castigat mesajul. Sa va explic cum inteleg eu asta.

Finala RAT a readus in prim-plan cele doua Romanii, de data asta separate la nivel de generatie: generatia internet, urbana, tanara, plictisita de orice, cu dor de duca(in sensul de emigrare nu de turism), hiper-critica, mereu nemultumita, insa inferioara numeric, si generatia/Romania asezata, in varsta, reprezentata de cei religiosi si patrioti, care au incredere in Biserica si Armata in sondaje, pe care mesajul bine marketat de Adrian Tutu i-a atins in mod natural (si nu au votat ca niste ipocriti asa cum interpreta cineva din prima generatie).

Evident, pentru generatia tanara mesajul construit de AT s-a lovit de zidul noului lor mindset, pe care l-am descris mai sus si care s-a vazut foarte bine in mesajele de pe Twitter, in care fiecare incerca sa fie cat mai destept analizand ‘situatia’. Sunt un membru al noii generatii, asa ca nu ma dezic, sa continuam analiza.

Spuneam si aseara, a castigat talentul natural de marketing al lui Adrian Tutu. A livrat un mesaj pe placul audientei si a castigat. Restul sunt detalii, n-a castigat ca e orfan, cum s-a exprimat rautacios unul din membrii noii generatii, ci pentru ca a exploatat situatia construind si livrand un mesaj cum le place colegilor de industrie sa zica, “pe target”.

Romanii nu au votat din mila, ci pentru ca au reactionat la un mesaj. Romanii au cumparat, ca in urma unei reclame bune, mai mult Adrian Tutu decat produsele concurente. Oricine crede si spune altceva e rautacios. Dealtfel, este o caracteristica a oricarei noi generatii de a se dezice de cea anterioara, ceea ce a fost vizibil si aici.

Nu stiu cum a fost pe ecran, insa pe platou, trebuie sa recunosc ca m-a impresionat numarul lui Adrian Tutu. Discursul lui in versuri continea idei pe care le propovaduiesc si eu la randul meu si care cred ca-s mai importante pentru evolutia noastra decat toate carcotelile ieftine de pe Twitter. Dealtfel, cum remarca cineva, trebuie sa caut cine exact, nici un artist n-a scapat ‘nesanctionat’ pe Twitter cu o rautate ieftina.

Evident, el a imbracat mesajul intr-o forma potrivita pentru publicul care l-a votat. Acesta a raspuns votandu-l, in timp noua generatie s-a intrecut in a-i gasi paie in ochi, ca are sapca cu NY,ca a folosit clisee, ca e lame, ca asta nu e hip-hop, etc, si s-a distrat pe seama asocierii/asemanarii lui cu Eminem.

Eu nu vad asemanarea. Eminem e un revoltat, la fel ca toti cei care au pus bazele hiphop-ului. Insa eu unul m-am saturat de revolta. Vorba aia, mai facem si noi odata inventarul ala si ne apucam de treaba?

Diferenta dintre talentatii Narcis Ianau, Valentin Dinu, Cosmin Agache, Cristina si Alina, Rebeca Neacsu, trupa Ballance si Adrian Tutu a fost ca diferenta dintre o reclama foarte creativa si una mai siropoasa insa care livreaza, adica vinde produsul mai bine decat celelalte. Nimeni nu le neaga talentul primilor, si probabil pentru toti RAT a fost o rampa de lansare senzationala, la fel ca BCR Sperante, insa la o scara mult mai mare. A castigat insa, repet, talentul de marketing. La fel cum sotii Luca au marketat dansul popular printr-o abordare diferita, Tutu s-a marketat pe sine si a castigat.

Cei mai castigati mi s-au parut dansatorii din trupa DFC, care au participat la finala si au beneficiat de audienta ei completand numarul lui Cosmin Agache. Pyuric se plangea inainte de asta “pacat ca n-au ajuns in finala echipe de dans”. Ei bine uite ca au putut ajunge, punand in practica unul din versurile lui Tutu.

Apreciez talentele tuturor celor care organizeaza, sustin astfel de evenimente si participa la ele, ale tuturor celor care discuta despre asta in loc de a discuta despre subiecte tabloide, iar la asa un eveniment cultural inclusiv #troliiautalent. Insa e pacat sa cauti un vinovat si o vina pentru ca nu ti-a placut tie cine “a iesit”.

6 Comments »

  1. Pe Razy Gogonea de la Britain’s Got Talent l-ai vazut? Este spectaculos individul, are deja 1.6 milioane de vizualizari pe youtube. Eu cred ca este peste finalistii de la RAT.

    Comment by George — April 26, 2011 @ 11:19 am

  2. [...] rateuri. Despre finala: s-a votat prin eliminare, s-a votat cu mana intinsa, s-a votat cazul , a fost un marketing bine targetat. Nu aveau ce sa caute in finala cele doua monici anghel, sa mor daca am inteles ce cautau alea [...]

    Pingback by Din culise: Finala Romanii Au Talent (Foto + Video) | Valentin Bosioc — April 26, 2011 @ 12:58 pm

  3. imi pare rau, dar nu faci decat sa imbraci in cuvinte mari o simpla cersetorie

    Comment by Arhi — April 26, 2011 @ 7:36 pm

  4. Îmi place cum ai pus în pagină victoria lui Adrian. Ceva asemănător spuneam și eu ieri pe blog http://www.floringrozea.com/2011/04/25/tv-romanii-au-talent-adrian-tutu-a-castigat-concursul-protv/

    Comment by Florin Grozea — April 26, 2011 @ 10:52 pm

  5. @arhi: sa nu-ti para rau ca ai o parere diferita. Insa de ce zici ca e cersetorie?

    Comment by clickio — April 27, 2011 @ 7:06 am

  6. Mda, parerile vor fi diferite mereu. Acum sincer, care e talentul tanarului?

    Comment by sorin — April 28, 2011 @ 9:54 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu