post Sa o facem din ce in ce mai bine!

September 26th, 2011

Insemnare despre: internet — clickio @ 8:28 am

Am participat si anul asta la strangerea gunoiului in toata tara, la fel ca anul trecut. Sacii s-au strans la fel de repede, anul asta grupul cu care am mers era mai mare asa ca s-au adunat mult mai multi saci (in total cei 60 de membri ai echipei noastre au strans 540 de saci de 120L, dupa cum raporteaza liderul Petru Stratulat), dintr-un loc in care nu se mai facuse asa o curatenie de doi ani.

Anul asta insa mi s-a parut ca a lipsit entuziasmul. Nu in randul nostru, celor care ne-am trezit de dimineata sambata si am mers sa ne facem datoria de a da un exemplu bun, ci in randul celorlalti. Anul trecut, parcarea din fata hypermarketului Carrefour din Militari era plina ochi de voluntari “Let’s do it”, in timp ce anul asta in parcarea de la IKEA paream cateva clase de scolari care merg in excursie cu scoala.

Mai mult, anul trecut s-a discutat permanent in lunile de dinaintea zilei de  curatenie nationala, in timp ce anul asta abia in ultimele zile am inceput sa aud cate ceva. Unii din cei care stiu ca fusesera anul trecut anul asta aveau deja alte planuri, si tare ma tem ca nu multi i-au inlocuit.

De ce m-am dus? Pentru ca tara asta are nevoie de modele, are nevoie de a i se spune “cum sa faca”, are nevoie sa i se arate ca “uite, se poate”, samd.  O parte din locurile pe care le-am curatat de gunoaie vor fi murdarite in continuare, insa daca derulam actiunea asta an de an timp de mai multe zeci de ani e posibil sa schimbam cate ceva.

Insa cred ca e nevoie de mai mult marketing, in sensul bun, productiv. Discutam in urma cu ceva timp cu o persoana implicata in lucrul cu ONG-urile si concluzia era ca ONG-urile nu au marketing. Coopteaza studenti si voluntari in loc sa creasca sau sa angajeze oameni de marketing. Asta cred ca are nevoie si LDIR, si am sa arat mai jos cateva idei utile pe care le-as studia daca as fi marketer la LDIR:

- as strange dovezile acestei actiuni, de exemplu manusile murdare si as crea elemente de arhitectura urbana atractive si in acelasi timp transparente,  in care sa le depozitam ca dovada a acestei activitati an de an. Cred ca ar fi artisti care s-ar implica voluntar sa le creeze si companii sau primarii care ar fi mai mult decat dispuse sa le gazduiasca intr-un loc public si traficat.

- as crea un program de construire a echipelor prin care acestea sa se poata remarca, as da diplome de participare tuturor participantilor si premii de excelenta celor mai harnice echipe

- as crea un wiki in care fiecare sustinator al acestei actiuni sa-si poata spune public parerea despre toate componentele acesteia, asta ar putea ajuta un specialist in marketing sa-si creeze un plan cat mai bun, insa nu cred ca l-ar putea inlocui

- as crea un sistem prin care fiecare participant ar putea sa vada mult mai bine rezultatele muncii lui, atat online cat si offline.

- toate locurile curatate ar trebui sa aiba elemente de identificare, care sa atraga atentia celor care le umplu de gunoaie, si toate astea ar trebui dublate de research-uri asupra cauzelor si de programe educationale/ proiecte de ecologizare a zonelor respective (in conditiile in care stransul gunoaielor rezolva doar efectul nu si cauza)

- as lega mai mult grupurile de voluntari de zonele care le-au fost arondate si le-as solicita ajutorul si in cazul in care ar fi nevoie de ei in afara zilei de 24 septembrie pentru actiuni de educare in zonele respective

- as sustine o mapare continua a mormanelor pentru a vedea cum evolueaza acestea, in stransa legatura cu echipele de voluntari asociate care ar putea urmari online ce se intampla in zona pe care au curatat-o.

SAMD.

Eu nu-mi doresc neaparat pentru mine toate lucrurile astea, particip fara nevoia unei diplome deja de 2 ani, si voi participa in continuare. Insa cred ca macar o parte din lucrurile astea ar fi strict necesare ca pe de o parte miscarea de curatenie sa stranga mult mai multi membri, sa aiba cum sa pastreze conversatia vie, si sa nu-si piarda din participantii pe care i-a strans deja. Adica, in termeni de marketing, sa reduca din churn rate si sa creasca procentul de activare in randul publicului tinta :)

Au mai raportat despre Let’s do it Romania:

Nina /Toane.ro:Echipa 1390 raportează

Claudia Tocila:Let’s Do It, România 2011. Am făcut-o iar și-o s-o fac din nou

Marius Matache: Romanie, tu stii ca unii au facut-o din nou?

2 Comments »

  1. [...] există multe de povestit și celor care se ocupă de organizare, și mi se pare că niște sugestii tare bune sunt aici. De notat și de rumegat, [...]

    Pingback by Whoops, we did it again | VERZI ȘI USCATE — September 26, 2011 @ 1:19 pm

  2. eu am diploma de la LDIR :)

    Comment by gigix — September 29, 2011 @ 7:49 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu