post Tuning out

October 5th, 2011

Insemnare despre: blogvertising,business,internet — clickio @ 7:29 am

PS: Pentru mesajul revolutionar, cititi pana la final.

Eu m-am saturat de trei ani de criza alimentata de mass-media. Criza si subiectele de criza sunt varianta de business a subiectelor tabloide: sex, crime, paparazzi. Sunt subiecte usoare, la fel de usor de scris/tradus ca si de citit, numai ca in timp ce tabloidul clasic iti ofera doar un mod de a trece timpul mai usor, avalansa asta de stiri proaste are si efecte negative.

Indraznesc sa subliniez inca o data ca presa a contribuit la propriul ei sfarsit prin tratarea iresponsabila a crizei, prin tratarea subiectului asta ca pe unul tabloid, caz in care “scriem orice, nu conteaza ce efecte poate avea, e un subiect fierbinte si putem scrie totul despre el. Cu cat amplificam catastrofa din stire, cu atat ne citesc mai multi”.

Si ma deranjeaza cu atat mai mult cu cat se folosesc de toate mijloacele de comunicare pe care le au la dispozitie pentru a “populariza” stirile pe tema asta. Primesc de trei ani newslettere cu titluri catastrofale, mesaje pe Twitter si Facebook cu semne grave despre criza, samd. M-am saturat.

Asadar, de azi ma voi dezabona in toate modurile posibile de la toate publicatiile care imi trimit stiri despre criza. Este o alegere personala si responsabila, nu o sa raman dezinformat, ci am sa ma informez cand vreau eu despre ce vreau eu. Restul este zgomot, si de asta am avut dintotdeauna mult prea mult.

Pe de alta parte, voi scrie mereu despre toate initiativele constructive ale massmedia. Am scris si despre initiativa BizCity inca din 2009 de a face o sectiune anti-criza, care voia sa ofere solutii si abordari constructive, insa din pacate cred ca a fost un proiect afectat fix de problema pe care si-a propus s-o repare. Voi scrie si despre altele. Si uite o idee gratuita: Primul newsletter serios de business din Romania, ne-tabloid, doar cu idei constructive. Pentru asta, bineinteles, ar trebui sa existe si un site care sa ofere astfel de continut. Insa suntem prea ocupati cu criza. Ca sa parafrazez un personaj din acest tablou trist: traim in criza si din pacate asta ne ocupa tot timpul :) )

PS: N-am sa precizez de la cine ma dezabonez, pentru ca dincolo de deciziile managementului, la proiectele astea lucreaza oameni care n-au nici o vina. Insa ii voi aprecia mereu, public si asumat, pe cei care invata din asta.

Ce-ati zice de o mica revolutie? :)

Cred ca daca am fi mai multi care am arata ca nu ne mai intereseaza subiectele astea am putea atrage atentie in jurul subiectului si unii oameni responsabili cu stirile ar putea sa-si puna macar intrebari pe tema asta. So, cine mai vrea sa-si spuna parerea pe subiectul asta? Facem o lista mai jos si poate cream si un mic banner de sustinere.

Iar daca exista interes, putem identifica niste “oameni responsabili cu stirile” din publicatiile de business cu care sa discutam despre asta.

3 Comments »

  1. O alegere înțeleaptă!
    Eu nu mai urmăresc știrile agitatoare de aproape 4 ani, astfel că toate “noutățile” despre criză m-au ocolit. Am avut vreme să mă concentrez pe ale mele, să muncesc, să studiez.
    Lecția învățată a fost că munca susținută duce la rezultate pe termen mediu și lung. Iar agitația prea puțin justificată duce la inflamarea spiritelor pe probleme mai degrabă lipsite de importanță. Dar strategia dă roade atunci când vrei să manipulezi.
    Ne mai lăsăm manipulați? Sau ne trăim viața?

    Comment by Georgiana — October 5, 2011 @ 10:02 am

  2. Nu mai urmaresc de ani buni stiri despre politica, accidentele catastrofale, babute care au ajuns la pensie si nu mai au ce manca, etc. Daca este criza si in Romania este atat de rau, cum se face ca dimineata traficul in Bucuresti este catastrofal sau gradul de ocupare pe litoral a fost de 100% in unele week-end-uri? Deja ne-am obisnuit cu fenomenul de criza si am invatat sa ne descurcam financiar in conditiile de fata. Daca va mai aparea o alta criza, sunt sigura ca ne vom descurca. Propun sa facem ceva constructiv decat sa ne tot plangem de mila…

    Comment by Raluca — October 5, 2011 @ 10:52 am

  3. Când aveam Logan, mă uitam la ştiri să văd dacă în accidente îi sar airbagurile, un aspect care nu putea fi amplificat.
    În rest … documentarele să trăiască. Acolo te poţi informa constructiv, aşa cum ai spus.

    Comment by badge® — October 25, 2011 @ 1:49 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu