post Revista vremurilor – tu în ce tabără ești?

May 30th, 2012

Insemnare despre: internet — clickio @ 9:17 am

Există mereu cel puțin două tabere pe orice subiect. Mulți oameni au convingerile lor deja formate, unele mai puternice decat altele, mai bine înfipte între circumvolutiuni. Pentru fiecare din tabere, orice noutate pe un subiect care le demarchează e o ocazie nouă de a-și manifesta ideile fixe, convingerile sau credințele și îl exploatează cum pot, după posibilități. A fost așa dintotdeauna, de la clasica scindare dintre Biserică și Stiință (cu majuscule, că-s două instituții care ne guvernează existența, fie că o vrem sau nu).

Ăsta e filtrul pe care trebuie să-l folosești de fiecare dată când dai peste un conflict de idei, peste atacuri reciproce sau alte evenimente similare care îți apar în radarul atenției prin blogurile pe care le citesti sau prin fluxurile tale proprii de noutăți. Tu în ce tabără ești?

Mi-am adus aminte de asta urmărind trei subiecte care mi-au trecut prin fața ochilor în ultima vreme:

* Facebook

S-a listat la bursă, unii zic că pe un preț corect, alții profită de ocazie pentru a-și reitera convingerea că “facebook e o mare țeapă”(citat anonim, atribuibil insă la întâmplare oricărei persoane sau companii care face cu totul altceva și se simte amenințată de facebook în activitatea ei – dacă are motive sau nu să se simtă amenințată nu contează). Pe aceeași direcție s-a comentat și faptul că General Motors a taiat bugetul de ad-uri pe Facebook și a anunțat asta public. La rece, se pare că la mijloc a fost refuzul Facebook de a rula pentru GM formate mai mari, ca de ex. un takeover de pagină. GM însă investește în continuare 30 de milioane de dolari/an în prezența sa “organică” pe Facebook (așadar investește în continuare în engagement).

* Nicușor Dan

Știam de dinainte de începerea campaniei electorale că există bloggeri care îl simpatizează pe Nicușor Dan și că ar scrie despre el, dacă ar avea ocazia. Unii au și făcut-o deja. Prilej pentru toți cei care au meciuri personale cu anumiți bloggeri sau cu blogurile comerciale în general să îi acuze pe aceștia că s-ar fi vândut, că nu merită citiți, șamd. Dacă nu merită, să nu-i citească, viața e prea scurtă pentru a o pierde cu lucrurile care nu merită. E insă important de semnalat că în spatele unor astfel de reacții stau idei fixe, frustrări și altele.

*IAB Romania – MIXX Awards

IAB România face din ce în ce mai multe lucruri pentru industrie. Printre cele mai recente a fost organizarea unei sesiuni proprii de premiere, în cadrul Ronewmedia 6.0, pe baza licenței MIXX Awards, creată de IAB în Statele Unite și folosită și la nivel european de IAB Europe. Au existat și aici reacții împărțite, pe de o parte, aceleași critici de sezon la adresa oricărei competiții, pe de altă parte fixuri legate de anumite persoane din industrie implicate, direct sau indirect, în tot evenimentul. Critica a fost, și aici, noul “hello world”.

Așadar, zi-mi în ce tabără ești ca să-ți arăt ce și cum gândești. Mai ales dacă ai o opinie violentă, agresivă.

Și cum jurnaliștii serioși din US își declară “conflictele de interese”, la fel ca juriul de la Internetics sau de la MIXX sau de la orice altă competiție serioasă de industrie, declar și eu că interesele mele legate de subiectele menționate în articol sunt următoarele:

- derulăm la STANDOUT campanii pe Facebook și am creat împreună cu Byte Flux Facebrands PRO, un instrument de analiză pentru activitatea pe Facebook ( de exeemplu, analiza celor 30 de milioane pe care încă îi investește GM în Facebook). Sunt, deci, în tabăra celor care monetizează această rețea socială (fără să pretind că îi pot prezice viitorul).

- nu sunt implicat în vreo campanie electorală pentru Nicușor Dan, însă lucrăm la STANDOUT cu mulți din bloggerii care au scris despre el și cu și mai mulți din cei care n-au scris. Așa că, oricine dorește, poate considera că am scris cele de mai sus pentru a-i apăra, deși n-am vrut decât să atrag atenția asupra motivelor de subiectivism ale unora.

- sunt implicat de mult timp în activitatea IAB România și o susțin oricând am ocazia. Pentru că sunt convins că activitățile de industrie pot ajuta la creșterea și la profesionalizarea pieței de publicitate online.  Asta e ideea mea fixă. Mai mult, la prima ediție MIXX Awards am câștigat alături de McCann premiul pentru cea mai bună campanie pe bloguri cu “Românii sunt deștepți”. Cine crede că doar pentru asta consider MIXX Awards o inițiativă pozitivă a industriei și nu una “românească” se înșeală. Deși are tot dreptul să creadă ce vrea.

Cu toții avem idei fixe. Cu toții avem persoane care ne plac mai mult sau mai puțin. Și asta se regăsește în tot ceea ce spunem și scriem. Hai să nu ne mai pierdem timpul cu paiul din ochiul vecinului.

2 Comments »

  1. Bra-vo, bra-vo! :) De cand astept un articol care sa faca lumina in modul de abordare al dezbaterilor de genul celor mai sus. Frumos si elegant spus.
    Uneori pare-mi-se ca expresia generala care caracterizeaza aceste dezbateri se poate reduce la “mult zgomot pentru nimic”; adica oamenii se ocupa cu prea multa zarva inutila in loc sa faca lucruri sa se intample.

    Comment by Claudiu Constantin — June 5, 2012 @ 12:58 pm

  2. Asta e problema generatiei actuale… da din gura si se plange si promite… dar nu misca un deget sa faca cva.. sta si asteapta poate face altu

    Comment by tudor — June 15, 2012 @ 12:15 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu