post Scrisoare deschisa doamnei Carla, o mamica a carei parere o respect

September 22nd, 2012

Insemnare despre: romania perfectibila — clickio @ 11:01 am

Buna ziua, doamna, si sincere felicitari pentru cele doua fete pe care le aveti, sa va traiasca sanatoase si frumoase si sa le cresteti asa cum stiti mai bine!

Sunt Ionut Oprea, cel mai mare sustinator al blogurilor romanesti si in acelasi timp directorul general al agentiei STANDOUT. Vreau sa fac cateva clarificari in legatura cu articolul scris de dvs. pe blog.

Agentia pe care am fondat-o, STANDOUT, a pus din 2007 bazele colaborarii in Romania intre bloguri si companii, fie ca a fost vorba de campanii platite, fie ca a fost vorba de actiuni la care bloggerii au fost invitati sa participe benevol. O astfel de actiune benevola a fost si vizita recenta la fabrica Danone, despre care mamicile invitate au scris pe blogurile lor.

In NICIUNA din aceste situatii nu le-am cerut bloggerilor sa-si schimbe parerea lor proprie, nici pentru bani , nici pentru altceva. Repet, nu am cerut nimanui niciodata sa-si schimbe parerile pentru bani sau altceva. Mai mult, nu am dat niciodata comunicate de presa sau alte materiale deja scrise pentru a fi publicate ca atare. Este o metoda pe care noi o consideram dintotdeauna gresita.

Puteti intreba orice blogger care a lucrat cu noi daca prima intrebare despre orice campanie n-a fost: “ce parere ai despre. …?” Uneori bloggerii isi exprima deja parerea pe blog, alteori le-o cerem direct. Insa le cerem intotdeauna in campanii pareri sincere si ne asiguram ca bloggerii pe care ii implicam sau ii invitam sunt de acord cu asta.

Nici noi, la randul nostru, nu derulam campanii pentru produse, servicii, branduri si companii in care nu credem noi, cei 12 colegi care constituim in acest moment agentia STANDOUT. Ma credeti sau nu, dar inainte de a derula o campanie testam intern tot ce putem din produsele/serviciile pe care le comunicam. Asta e si unul din ingredientele entuziasmului care ne caracterizeaza. Stiu ca poate parea incredibil acest entuziasm, intr-o tara care a inventat cuvinte si expresii ca “scarbici” si “ziua de Bineri”, dar asa e.

Iar studiul de audienta pe care ma bucur ca l-ati citit e un efort continuu, din 2009 incoace, de a arata public ca blogurile romanesti nu-s citite de copii, cum ne barfesc unii pe la colturi, ci de lideri de opinie si de persoanele care conteaza cel mai mult in societatea noastra. Asta ne face si mai responsabili.

Va scriu toate astea pentru a va arata doar o mica parte din principiile pe care noi le consideram baza profesionalismului nostru. Suntem convinsi si aratam mereu cu munca noastra ca blogurile nu sunt un canal clasic de publicitate si nu pot fi tratate ca atare. Am rezistat, de exemplu, ani la rand tentatiei de a umple blogurile la refuz cu bannere intruzive, asa cum sunt acum multe din site-urile romanesti mari. La fel, in ce priveste parerile fiecarui blogger in parte, fie ca participa sau nu la o campanie, le respectam la fel ca pe ale noastre.

Revenind la vizita la fabrica, de aceasta data sa stiti ca si noua ne pare rau ca nu am putut invita si bloggeri din alte orase. Facem asta ori de cate ori avem ocazia, si am facut-o in multe campanii, inclusiv la vizita anterioara la fabrica Danone. In mod sigur o sa o facem si pe viitor. Nu avem prejudecati fata de nimeni.

In ce priveste parerea dvs fata de produsele Danone, sa stiti ca o respect. Fiecare din noi e liber sa aiba propriile pareri, o lume fara diversitate de opinii e una in care eu nu as vrea sa traiesc. La fel cum dvs. nu aveti o parere buna despre produsele Danone, eu le consum cu placere, pe unele mai mult, pe altele mai putin. Si putem gasi o lista lunga de produse care nu-mi plac mie dar va plac dvs si invers.

Nu va cer sa va schimbati parerea, doar sa-mi intoarceti favoarea de a respecta si parerea mea, si faptul ca pot exista si alti oameni care sa gandeasca la fel cu mine, la fel cum eu stiu ca exista oameni care gandesc la fel ca dvs. Si chiar si in lumea mamicilor, exista o astfel de diversitate de pareri.

Vreau sa mai mentionez, inca o data, ca nu am platit pe nimeni sa scrie despre aceasta vizita la fabrica si ca in toate campaniile noastre platite acest lucru va fi, ca si pana acum, semnalat, de fiecare blogger, in stilul lui, insa explicit si transparent.

Iar daca vreti sa discutam punctual despre o campanie anume, daca aveti orice intrebare despre ceea ce facem, va stau la dispozitie oricand, la biroul nostru din Bucuresti, sau pe email.

Cat despre intrebarile pe care le aveti dvs despre produsele Danone, o sa incerc sa va raspund in zilele urmatoare. Si bloggeritele care au venit in vizita la fabrica au avut astfel de intrebari si au obtinut raspunsurile de care aveau nevoie. Nici noi, nici Danone nu avem nimic de ascuns.

Multumesc pentru atentie, si sa ne dea Dumnezeu sanatate tuturor!
Ionut Oprea.

3 Comments »

  1. cred că esența articolului la care faci referire se referă la adecvare. de exemplu:
    câți dintre cei implicați în campania danone au copii? cele două doamne link’uite în articolul în discuție n’au.
    câte iaurturi mănâncă săptămânal sau lunar nwradu?

    Comment by al_core — September 22, 2012 @ 12:13 pm

  2. Cred că doamna a dat glas unor frustrări. Se întâmplă asta și e liber să o facă oricine. Și eu sunt blogger din provincie, mai rău, sunt dintr-un mic oraș moldav numit Roman, oraș în care bloggerii se numără pe degete. Câteodată mă cuprinde frustrarea pentru că trebuie să bat drumul până la Iași sau Bacău pentru a testa mașini sa să pot scrie pe unul din cele două blog-uri ale mele, cel nișat pe auto-moto. Mă mai oftic și eu că e greu să ajungi în orașele mari ca să cunosc alți bloggeri. M-am înscris în Divanul, asociația bloggerilor din Bacău, din nevoia de a ține aproape de alții bloggeri. Dar cea mai mare oftică a mea e că nu sunt blogger în SUA. Na cam zis-o și pe asta și de nervi o să scriu de rău despre vreo două agenții de pe afară. N-am lucrat niciodată cu ele dar nu contează.

    Comment by Gabriel Baciu — September 22, 2012 @ 5:06 pm

  3. Bună dimineaţa domnule Oprea,

    Am apreciat interesul dvs. de a oferi un răspuns deschis problemelor pe care eu le-am ridicat în articolul menţionat mai sus.

    În numele cititorilor mei, interesaţi de aceleaşi probleme, v-am oferit – la rândul meu – un răspuns pe blogul personal (am făcut-o acolo pentru că nu am reuşit să concretizez ideile ce le aveam în minte în doar câteva paragrafe succinte, aici).

    Sunt prima care admit că răspunsul meu este, în cea mai mare parte, retoric. Voi înţelege, deci, dacă decideţi să nu mai alocaţi din timpul dvs. acestui dialog care oricum nu poate fi purtat de pe poziţii egale, eu ne-având cunoştinţele şi instrumentele de comunicare specifice meseriei dvs. şi nici abilitatea de a mă purta “cu mănuşi”. :)

    O zi frumoasă,
    Carla Banu.

    Comment by Carla Banu — September 23, 2012 @ 10:35 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu