post Cum sa devii un profesionist (campanie)

October 23rd, 2012

Insemnare despre: business — clickio @ 4:55 pm

(Dupa cum puteti observa si cu ochiul liber, acest articol face parte dintr-o campanie pentru Online Business School, un serviciu gratuit de e-learning, dar asta nu-l face mai putin interesant.)

Pentru a fi un bun profesionist intr-un domeniu ai nevoie de cunostinte, experienta, cateodata de talent, cateodata de alte abilitati pe care ti le poti dezvolta doar in urma experientei.

Scoala nu te face un profesionist, iar dupa ce ai iesit de pe bancile ei, urmeaza marea dezorientare. Multi dintre cei care termina scoala apuca sa se razgandeasca de cel putin doua ori inainte sa-si gaseasca locul ideal. Multi se razgandesc de mai multe ori si dupa momentul respectiv.

Poti sa te apuci cat de mai devreme sa lucrezi, si sa experimentezi cu mai multe lucruri care-ti plac, poti face asta din facultate sau chiar din liceu, asta e perioada in care ai cel mai mult timp sa experimentezi. Mai tarziu e mult mai costisitor, si in timp si in bani. Asa ca daca mai ai timp, fa-o de pe acum. Sau spune-le-o celor care inca mai au timp.

Poti insa sa continui sa inveti si dupa ce ai terminat scoala, facultatea sau alte forme de invatamant oficiale. Dealtfel, cea mai buna experienta de munca e cea dublata de invatat. Eu incerc sa  citesc cat pot (evident, mai putin decat mi-as dori),  intr-un efort permanent de a-mi completa gandirea cu idei noi, cu perspective noi, samd. Incerc sa le explic celor din jurul meu ca pofta cea mai importanta pe care trebuie sa ti-o cultivi trebuie sa fie cea de cunoastere, de noutate, de informatie relevanta. Curiozitatea este baza creativitatii in orice domeniu.

Au aparut in ultima vreme mai multe variante de cursuri online, de orice fel. La nivel de industrie, avantajul acestor cursuri de specialitate liber accesibile, pe diverse directii, este ca pot asigura o punte comuna, un “common ground”. Am putea vorbi cu totii aceeasi limba in industrie, indiferent de subiect. Sau am putea invata lucruri noi, sau am putea sa ne specializam in profunzime, ca prea ne pricepem cu totii la toate.

Un site romanesc de cursuri online e bizschool.ro sau Online Business School, initiat anul trecut de divizia Romtelecom Busines Solutions, Blue Point IT Solutions si OTE Academy, care cuprinde sesiuni de marketing, management, vanzari, leadership, negociere, vanzari, comunicare si resurse umane.

Cursurile sunt gratuite insa e necesara inregistrarea, care trebuie facuta de un manager al firmei, pentru ca proiectul se adreseaza managerilor de IMM-uri. Pentru acestia bizschool.ro permite monitorizarea procesului de instruire de catre echipa care administreaza proiectul, poate genera rapoarte, permite desfasurarea de teste si evaluari.

Pe foarte scurt:

Daca lucrezi intr-o firma mica si vrei sa stii mai multe despre marketing, management, vanzari, leadership, negociere, vanzari, comunicare si resurse umane, ai vrea sa faci unul din joburile astea dar nu te simti suficient de experimentat in asta, suna-ti seful acum si spune-i sa faca un cont gratuit pe bizschool.ro  pentru acces, gratuit, la cursuri de specialitate, in romana si engleza. Daca esti chiar tu acela, gaseste-ti zona din care stii cele mai putine lucruri, si inscrie-te la un curs gratuit pe bizschool.ro.

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeste in oameni!

No Comments »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu