post Despre Instagram si Facebook Home, la rece

May 13th, 2013

Insemnare despre: advertising — clickio @ 9:05 am

Facebook a facut de curand primele doua mutari dintr-o strategie orientata in primul rand catre mobil, si fiecare din ele a generat discutii care au comparat cel mai frecvent miliardul de utilizatori facebook fata de milioanele de utilizatori ale Instagram si ale Facebook Home.

Si comparatia e normala, pe termen scurt. Pe termen lung, insa, e ceva ce conteaza mai mult decat  milioanele care se adauga la un miliard. Si anume, faptul ca Facebook e lider in “timp petrecut pe smartphone” cu douazeci si ceva la suta(23% mai exact), iar Instagram si Google Maps sunt pe locurile doi si trei, cu cate trei la suta. Iar pasul normal pentru a creste “cota de atentie”, sau cota din timpul petrecut de utilizatori pe smartphone, a fost sa achizitioneze si numarul 2. Evident ca nu era o optiune sa cumpere Google Maps, deci…

Aplicatia de Android Facebook Home e o mutare si mai spectaculoasa, si mai de viitor. Pentru a o intelege trebuie sa inchizi putin ochii si sa privesti, cu ochii inchisi, de deasupra, ce se intampla in ansamblu. Dispozitivele mobile de toate felurile, de la smartphone la tablete la ereadere, tind sa devina o noua telecomanda, cu care insa nu schimbi doar canalele la televizor, ci faci de toate, ca si cum ai avea butoane de telecomanda pentru toate activitatile pe care le faci, pe internet si nu numai. Cumperi, comunici, consumi.

Pana si Kindle-ul e o telecomanda de shopping, o telecomanda pentru amazon.com, chiar daca tu l-ai cumparat doar pentru a citi pe el carti si reviste. Smartphone-ul si tableta, la fel. Pentru asta se bat acum Google, Apple, Microsoft, Amazon si altii mai mici. Ei bine, Facebook Home vrea sa devina software-ul acestei telecomenzi (pentru a incorpora toata semnificatia, putem folosi expresia “life remote”) dand la o parte Android-ul la care lucreaza Google de atata timp si care isi propune sa fie, de fapt, acelasi lucru (cu diferenta ca Facebook se limiteaza, cel putin pe moment, la a fi un agregator/integrator in timp ce Google vrea sa acapareze toate directiile experientei tale online/mobile)

Ramane de vazut cum va evolua lupta pentru micile ecrane pe viitor. Pana acum, Facebook Home a avut acelasi efect ca si Instagram: a crescut consumul de Facebook al utilizatorilor care l-au instalat, crescand  ”cota de atentie” a Facebook, sau, altfel zis, proportia Facebook din timpul petrecut de utilizatori pe smartphone. Si mai e un aspect: Ce am vazut noi pana acum din Facebook Home e doar o prima varianta, la care deja se anunta imbunatatiri, care se vor acumula in timp si vor crea un modul Facebook foarte complex, creat in mare parte cu ajutorul tuturor celor care-l folosesc si care isi exprima preferintele atat prin viu grai cat si prin folosirea efectiva, urmarita atent de Facebook. Ce vedem acum este doar inceputul unei lungi etape de testare. Iar Facebook e printre putinele companii care-si permit sa faca teste cu cate un milion de utilizatori odata.

 

6 Comments »

  1. As prefera ca Facebook sa nu imi ocupe o parte din timp mai mare de cateva minute pe zi, cu Facebook Home am sansa sa esuez in ceea ce mi-am propus. In alta ordine de idei ma voi limita la adresa standard pentru mobile si atat.

    Comment by Mihnea — May 21, 2013 @ 5:19 pm

  2. Deja se anunta imbunatatiri…

    Comment by ceasuri de mana — June 1, 2013 @ 9:19 am

  3. este clar ca era facebook in forma actuala nu va mai dura mult asa ca ei au preluat initiativa si vor o noua interfata

    Comment by olariu lucian — June 26, 2013 @ 11:23 pm

  4. Super tare articolul! Mi-a placut foarte mult! Multumesc!

    Comment by Sora Daniel — July 1, 2013 @ 4:31 pm

  5. facebook home e cel mai mare esec iar instagram are potential urias

    Comment by sfinx — July 7, 2013 @ 8:37 am

  6. Calumea articolul, personal nu sunt fan Facebook Home.

    Comment by Flori — July 23, 2013 @ 12:37 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu