post Facebook a cumparat Whatsapp. Cum si pe cine afecteaza asta?

February 20th, 2014

Insemnare despre: internet — clickio @ 8:07 am

Facebook a cumparat Whatsapp(Google News Realtime Coverage). Prin asta, Facebook incearca in continuare sa devina Platforma universala de comunicare/mesagerie si sa adauge nu atat utilizatori noi(desi si acestia se aduna, mai ales in zone demografice si geografice care completeaza audienta Facebook) cat timp per utilizator petrecut in universul Facebook. Iar pe masura ce ajunge mai departe, pretul pentru a mai adauga cateva procente din ziua unui utilizator la “ziua lui pe Facebook” este din ce in ce mai mare. (Pentru cine vrea sa faca o retrospectiva, Wikipedia are o pagina dedicata: Timeline of Facebook.)

Daca pentru Instagram FB a platit un miliard de dolari, pentru Whatsapp plateste 16 miliarde (sau 19 in total, depinde cum privesti), adica mai mult dublul veniturilor Fb din publicitate pe tot 2013, o parte cash (25% = 4 miliarde) si o parte in actiuni – cineva facuse un calcul ca Whatsapp devine astfel actionar cu 10-14% in Facebook. *steluta steluta !!!!1111

La nivel de piata, achizitia Whatsapp ataca direct Google Hangouts, solutia de mesagerie/ SMS&call replacement impinsa de Google prin Android, insa si initiativele timide ale companiilor telecom  care si-au dezvoltat propriile aplicatii de mesagerie/ SMS&call replacement. (de ex Orange Group are Libon, disponibil si  in Romania) Si Twitter ramane din nou putin in urma, desi eu tot mai sper sa-si revina cumva.

Un alt aspect interesant al tranzactiei este ca pe langa cele 16, alte 3 miliarde in actiuni sunt rezervate pentru staff-ul Whatsapp, menite sa-i tina aproape pentru inca patru ani. De aici si totalul de 19.

Sequoia Capital probabil jubileaza pentru ca o investitie de  8  60 de milioane de dolari in Whatsapp le-a adus peste 3 miliarde:) Cam asta inseamna investitii de succes, asta e deja noul benchmark. Citeste si:  http://sequoiacapital.tumblr.com/post/77211282835/four-numbers-that-explain-why-facebook-acquired 

Meanwhile in Romania…

La noi, cateva voci stridente se ingrijoreaza ca Facebook ar fi deja pe patul de moarte pentru companii pentru ca le-a scazut reach-ul organic pe pagini.

Reiau inca o data ceea ce noi la STANDOUT le spunem clientilor inca #din2007: Facebook e o platforma inchiriata, a o folosi inseamna sa te supui regulilor ei, oricare ar fi ele. Nu vrei, nu o folosesti, insa nu hraniti inutil iluzia controlului pe platforme inchiriate.

Singurul mod strategic de a aborda Facebook sau alte canale social media unde inchiriezi spatii si atentia unor utilizatori pe termen limitat este sa ai in vedere ambele directii: atat interactiunea cu utilizatorii acolo unde-i gasesti, pe Facebook sau pe bloguri, sau pe alte canale, cat si, ATENTIE! aducerea lor catre platforme pe care le controlezi complet: site propriu, newslettere, etc. Doar aici poti avea control complet.

Din punct de vedere al marketing-ului in social media, avantajul tranzactiei FB-Whatsapp e ca unul din canalele principale devine mai puternic, trebuie sa vedem cum putem exploata mixul asta pe viitor, iar dezavantajul e acelasi, ca incepe sa devina prea puternic, ceea ce-i permite si mai mult sa jongleze cu parghiile sale interne, pentru unii, va fi un dezzavantajjjjj!!!!1111,  pentru asta exista solutia de mai sus precum si instrumente de engagement analytics ca Facebrands PRO.

*steluta steluta !!!!1111 Trebuie sa recunosc ca mi-am facut documentarea pentru articolul asta pe Reddit, una din retelele sociale pe care le folosesc in ultima vreme pentru a-mi filtra informatiile care ma intereseaza. Asa ca nu garantez acuratetea maxima a cifrelor, va invit sa le corectati daca e cazul pentru nuante interesante/utile sau pentru eventuale greseli catastrofale.

Thread-ul scanat de mine despre FB – Whatsapp e aici, probabil mai sunt si altele, azi numai despre asta se va vorbi, glumi, etc: http://www.reddit.com/r/Android/comments/1ydrlu/facebook_bought_whatsapp_for_16_billion_dollars/

Alte articole din surse ok: :)

Verge:  http://www.theverge.com/2014/2/19/5428022/connect-or-die-why-facebook-needed-whatsapp

WaPo: http://www.washingtonpost.com/business/facebook-buying-messaging-app-whatsapp-for-19b/

Reuters: http://www.reuters.com/article/2014/02/20/whatsapp-facebook-idUSL3N0LO52J20140220

Perspectiva lui Orlando: http://www.orlando.ro/2014/02/20/opt-despre-achizitia-whatsapp-de-catre-facebook/

Fun fact: Fondatorul Whatsapp a incercat acum 4 ani sa se angajeze si la Twitter si la Facebook: http://techcrunch.com/2014/02/19/how-things-change/ 

O alta stire in context: “Mobile messaging apps have been hot this past year, and larger tech companies are finally getting around to snatching them up. Japanese ecommerce giant Rakuten bought Viber last week for $900 million.” De aici: http://thenextweb.com/facebook/2014/02/19/facebook-acquires-whatsapp-16-billion/#!wAWqE  Deci 1 Whatsapp = 21 x Viber :)

Rezumatul lui Dragos Stanca: http://www.dstanca.ro/2014/whats-up-with-whatsapp-ce-a-cumparat-facebook-de-fapt.html

3 Comments »

  1. [...] angajeze si la Twitter si la Facebook: http://techcrunch.com/2014/02/19/how-things-change/ [via Ionut Oprea] Ti-a placut acest articol?Tweet Categorie: InternetEtichete: Cumparaturi, Facebook., Whatsapp [...]

    Pingback by Facebook achizitioneaza WhatsApp — February 20, 2014 @ 10:27 am

  2. [...] Facebook a cumparat Whatsapp. Cum si pe cine afecteaza asta? [...]

    Pingback by Linkuri de weekend — February 21, 2014 @ 10:11 am

  3. Mark Zuckerberg de teama ca Whatsapp il va lasa in urma cu numarul foarte mare de utilizatori care o folosesc a preferat sa cumpere aplicatia decat sa incerce sa o depaseasca

    Comment by turbo — February 21, 2014 @ 4:26 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu