post Șansa noastră de a câștiga alegerile cu internetul și social media

November 3rd, 2014

Insemnare despre: internet,romania perfectibila — clickio @ 6:37 pm

Internetul are un rol din ce în ce mai important în comunicare, atât în cea comercială, cât și în cea politică, însă care trebuie analizat la rece și nu sub influența sentimentelor. 

 Iată părerea mea personală, la rece, despre două efecte puternice generate de internet în primul tur al alegerilor prezidențiale din România anului 2014. 

Efectul “Hai la vot!” - dus de/pe/în social media (bloguri si facebook) si de/pe/în câteva canale online, din care Gândul.info/stirileprotv.ro și Digi24.ro au fost cele mai active.

A rezultat la vot o diferență mică, de jumătate de procent, între prezența la vot din 2009 și cea din 2014, însă ca la fizică, asta e o forță compusă din două forțe concurente: pe de o parte, eroziunea permanentă și poate chiar accelerată, nu? a încrederii în clasa politică și pe de altă parte, campaniile “hai la vot”, alimentate și de entuziasmul unei alternative, reprezentată atât de Macovei cât și de Iohannis.

Cu alte cuvinte, efectul internetului în stimularea participării la vot nu este și nu trebuie căutat în acea minusculă jumătate de procent, ci în diferența față de procentul actual și procentul potențial de participare pe care l-am fi avut fără internet și social media. Nu-mi doresc să aflăm vreodată procentul ăla, tocmai pentru că efectul său ar fi într-adevăr dramatic.

Efectul “Hai cu dreapta!” – cel de sustinere a politicii, politicilor si politicienilor de dreapta: Iohannis a obținut peste suma aritmetică a susținerii de mai an a celor două partide care l-au propus, a câștigat câteva procente bune. Monica Macovei a câștigat la rândul ei 5 procente pornind de la zero. Pentru ambele creșteri internetul și social media au avut un rol important, dacă nu chiar esențial, în condițiile în care TV-ul, regele industriei media, le-a fost preponderent ostil.

Uitați-vă si la procentele obținute de cei doi în capitală și în alte orașe mari. Aici s-a văzut cel mai bine efectul campaniei de dreapta și amplificarea ei în social media și în restul internetului. Procente de două cifre pentru Macovei pe alocuri.

Sigur, mulți au/ați fost dezamăgiți azi când au văzut rezultatele generale/naționale. Dar ăsta e doar consecința efectului pe care l-am numit azi “spirala propriilor convingeri” și pe care l-am detaliat în Adevărul. Trebuie să trecem de el și să gândim la rece:

Mai exact, pentru turul doi, dacă “ne vom dori suficient victoria”, va trebui să maximizăm cele două efecte care s-au manifestat și la primul tur. Participare cât mai mare și rostogolirea în continuare a bulgărelui generat de acest nucleu de societate civilă care se exprimă acum pe bloguri și pe facebook.

Mai sunt 2 săptămâni până la confruntarea finală. Hai să câștigăm alegerile astea, să avem măcar președinte de dreapta!

1 Comment »

  1. [...] să vă uitați, retroactiv, și la ultimele articole scrise aici.  Pe 3 noiembrie scriam despre “Șansa noastră de a câștiga alegerile cu internetul și social media” iar o săptămână mai târziu, pe 1o [...]

    Pingback by Ionut Oprea » Cum s-a spart ‘bula internetului și social media’ în stradă, câștigând alegerile — November 17, 2014 @ 8:45 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu