post Ce faci atunci când reducerile nu mai sunt excepția ci regula?

June 23rd, 2015

Insemnare despre: advertising,marketing,publicitate online — clickio @ 9:44 am

De anul trecut încoace, după memoria mea, am putea zice că avut Black Friday în fiecare lună. Magazinele online au descoperit evenimentele sau campaniile de reduceri și le folosesc de atunci, mă iertați, pe bandă rulantă.

Nu e un lucru rău, în fond, dacă le repetă înseamă că funcționează, sau că au funcționat cel puțin decent măcar până acum. Din partea cealaltă, ca un client fidel al magazinelor online evident că nu mă pot plânge. E interesant de văzut însă ce efect va avea asta asupra comportamentului de client pe viitor, pe de o parte, și asupra întregului peisaj al marketingului online cel puțin pentru magazinele care vând pe internet.

Sfârșitul lunii iunie, pac! o nouă perioadă Black Friday/ Tuesday: Dupa ce eMag a lansat o nouă campanie de reduceri, in dimineața asta, cu câteva anunțuri pe bloguri de ieri, iar Flanco având campanie de vânzări de jumătate de lună începând de săptămâna trecută, celelalte magazine au răspuns prompt, tot azi, cu campanii similare: Altex, evomag, PC Garage. Sigur, reducerile nu sunt de lichidare de stoc ca în țara de origine a fenomenului Black Friday.

Mi-aș dori și aici mai multă creativitate, inovație, dar probabil pentru asta trebuie mai întâi să se epuizeze sau să se erodeze mai mult potențialul campaniilor de reduceri, ca oamenii de marketing să fie presați să mai caute și altceva. Ceea ce nu e foarte departe, reducerile mai au puțin până devin noua stare de fapt, dacă nu au devenit deja.

Și ajungem la întrebarea din titlu: Ce faci atunci când reducerile nu mai sunt excepția ci regula, starea de fapt, normalitatea? Iar răspunsul vi l-am dat mai sus: apelezi, din nou, la creativitate. Campaniile creative nu trebuie să fie neapărat separate de campaniile de vânzări, pot fi găsite moduri în care mesajele de brand, elementele creative și vânzările să se ajute unele pe celelalte. Un început foarte timid în direcția asta l-a dat Altex, care a încercat o diferențiere interesantă cu ale sale reduceri ‘de noapte’, dar nici asta nu e exploatată decât din vârful aisbergului.

Creativitatea poate construi și un potențial de răspândire în social media, unde în 2015 e păcat doar să anunți o reducere și să încerci să creezi buzz doar cu ajutorul reducerilor de preț.

7 Comments »

  1. Anul trecut am zis sa iau o masina de spalat de la altex de black friday, nu am facut nici o combinatie pentru ca preturile au crescut inainte cu vre-o 200lei si au scazut de black friday cu maxim 300lei, deci am economisit doar 100lei, nu mare promisiune de % special..

    Comment by Bucatarul — June 23, 2015 @ 12:15 pm

  2. Cu toate reducerile astea mi se pare ca, de fapt, nici nu se mai fac reduceri. Este mult timp de cand am vazut un produs care chiar sa aiba un pret semnificativ mai mic decat cel la care il stiam. Cel putin la haine, niciodata nu gasesc ce voiam la un pret mai mic decat inainte sa fie la asa zisele reduceri.

    Comment by andreea — July 1, 2015 @ 11:33 am

  3. [...] trăim deja într-un perpetuu Black Friday, reducerile deja nu mai sunt o opțiune. Spune și Ionut Oprea acest lucru, pe larg. Oarecum în aceeași direcție a apărut pe HotNews un articol despre alte [...]

    Pingback by Cum se poate diferentia un magazin online? | Dragos Smeu — July 9, 2015 @ 8:14 am

  4. Oamenii cauta sa cumpere din ce in ce mai multe lucruri, se pare ca nu se simte criza chiar atat de mult. Ba chiar multi au inceput sa nu se mai planga de ea. Ma rog, acele reduceri sun fictive.. ca un exemplu: un telefon ar trebui sa coste 1800lei, ei pun pretul acestuia la 2000lei, baga o reduere de 10% si cam ala e targul, dar sa fie aceasta scoasa bine in evidenta.

    Comment by Marinel — July 27, 2015 @ 2:48 pm

  5. Pretul unui produs dupa reducere este de fapt pretul pe care-l merita acesta, poate chiar mai mare.. ca na, profitul de unde sa iasa?

    Comment by Iulian — August 12, 2015 @ 12:45 pm

  6. S-a facut atat tamtam pe chestia cu Black Friday … s-a ajuns cred ca si la black hour .. sau alte chestii nebunesti incat oamenii au inceput sa perceapa chestia ca un mod de a fi inselati de catre comercianti… eu unu asa o vad … nu zic ca nu sunt reduceri in ziua respectiva dar in romania nu exista Black Friday adevarat!

    Comment by Parchet Ion — August 31, 2015 @ 4:44 am

  7. tot ei pierd: daca fenomenul BF isi pierde din valoare, o sa devina la fel de banal ca “reduceri” si atunci nu o sa mai aiba acelasi efect

    Comment by Ema georgescu — September 9, 2015 @ 9:11 am

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu