post De la piața taximetriei la “platformele tehnologice”

April 26th, 2017

Insemnare despre: romania perfectibila — clickio @ 7:14 am

Știrea care m-a mirat în dimineața asta, pe în măsura în care mă mai miră ceva, nu a fost greva taximetriștilor, care cer Guvernului interzicerea UBER în România, ca soluție universală a tuturor problemelor lor, ci faptul că asociația patronatelor lor a dat în judecată și singurii aliați reali pe care îi avea în lupta cu UBER, firmele care gestionează aplicațiile Clever Taxi și Star Taxi. – de Taxify încă n-au auzit :)

Într-o lume normală ar înțelege, nu toți, dar măcar cei care îi conduc că singurul mod în care ar putea concura de la egal la egal cu UBER ar fi să îl ia ca exemplu și să-i concureze, dacă nu chiar să-i bată, la ceea ce fac mai bine.

Nu știu dacă ați asistat vreodată live la trainingul pe care îl face UBER șoferilor săi. E pas cu pas modul în care trebuie să se poarte, să vorbească, etc. Nu toți au nevoie de toate elementele din trainingul ăsta, evident, dar prin asta UBER își asigură o experiență unitară, garanție a calității promise. Cred că prima firmă de taximetrie care ar face la fel și și-ar aduce șoferii măcar în apropierea nivelului de politețe, bun simț și curățenie al celor de la UBER ar putea face istorie. Măcar o parte din ei, ca variantă premium a serviciului unui operator, cu mașini curate și șoferi politicoși și cu bun-simț.

Am avut recent o discuție cu cineva de la Clever Taxi și le spuneam că poate ar fi o idee să preia ei inițiativa asta, după o experiență negativă pe care am avut-o cu unul din șoferii din aplicație. Nu știu dacă o vor mai face, în lumina noilor evenimente. Vom vedea cum evoluează lucrurile.

Într-o piață/economie liberă nu e suficient să te aștepți să facă statul cea să te ajute, în cazul în care e vreo șansă, ci trebuie să faci și tu ceva. Însă piața taximetriei, ca o mare parte din țara asta, de fapt, pare blocată în varianta ajutorului de stat. Prin OUG, dacă se poate.

Ca o mare coincidență, în după-amiaza asta e o dezbatere publică la Camera Deputaților pentru un proiect de lege care vrea să reglementeze în România economia de acces – pornind de la conflictul de mai sus, taximetriști vs UBER, dar extins la un termen generic și vag de “platforme tehnologice”. Și cu prevederi clar țintite către UBER, dar raportate la toate posibilele “platforme tehnologice”, de ce nu?:)

Bogdan Manolea (APTI) a comentat într-un articol câteva din principalele probleme ale proiectului de lege, care pare a fi nu doar inutil, în forma actuală, ci și în defavoarea tuturor: atât a utilizatorilor cărora li se limitează prin posibilele consecințe accesul la servicii actuale și viitoare, cât și a piețelor afectate de o suprareglementare redundantă. Citiți-l pentru o perspectivă amplă asupra discuției.

Apoi, pe acelasi subiect:

Wall-Street.ro: O discutie savuroasa cu reprezentantii taximetristilor: despre legea ca o jungla, problemele cu pretul, saga competitiei cu UBER

O discuție similară în Cluj pe blogul lui Dan Ciulea: Uber + Taxi = clienți fericiți!

Și Alex Mihăileanu e de acord că UBER ar putea fi bătut sau măcar concurat cu propriile arme, dacă patronii firmelor taximetrie ar vrea (articol mai vechi, dar încă actual)

Capital: DOCUMENT EXCLUSIV: COTAR vea să interzică până şi aplicaţiile mobile de TAXI: Totul să se facă prin dispecerat! 

 

Vlad Petreanu pe Facebook:

2 Comments »

  1. Obisnuiesc sa merg cu Uber. Mi se pare mult mai decent si mult mai civilizat. Consider ca daca platesc chiar si 1,39 lei/km am dreptul sa calatoresc in conditii umane.

    Comment by Carmen — May 23, 2017 @ 2:13 pm

  2. Uber o sa ii falimenteze cat de curand..

    Comment by Mihaita Vulpe — August 4, 2017 @ 3:32 pm

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu