post Despre valori și principii la locul de muncă și în industria comunicării

August 29th, 2018

Insemnare despre: romania perfectibila — clickio @ 10:12 am

 

“Îți minți ca de obicei șeful că te duci la gastroenterolog și vii la interviu.”

Nu, nu e un banc, e un citat mot-a-mot dintr-un anunț de angajare al agenției GMP PR, asumat în întregime nu doar cei ce l-au scris ci, spre marea mea uimire, și de managementul agenției.

Prima dată am crezut că a fost o greșeală și am încercat să le atrag, colegial, atenția, că așa mi se pare normal să fac. Nu doar că nu au recunoscut greșeala însă au încercat să o acopere pretinzând că au încercat, vai, să empatizeze cu generația tânără și că vai nr 2, avem probleme mai mari în industrie(mai mari decât lipsa integrității?:) ).

Ok, am mers mai departe și am încercat să îi explic doamnei Ioana Mănoiu, Managing Partner, GMP PR, că e o abordare  greșită să promovezi fix lipsa de integritate într-un anunț de recrutare, care ar trebui să fie o oglindă, nu-i așa, a valorilor și principiilor firmei, care nu e oarecare firmuliță asumat iresponsabilă, ci, dimpotrivă, una care oferă consultanță clienților pe astfel de subiecte și care ar trebui chiar să aibă, nu doar să afișeze o integritate maximă.

Sunt de acord, să empatizăm la maximum cu generația tânără, e un exercițiu pe care îl fac zilnic, însă totul până la a călca în picioare valori și principii. Dacă nici agențiile de comunicare și de consultanță în comunicare nu se mai ocupă de salvarea acestora, să nu ne mai întrebăm încotro ne îndreptăm.

Ca om care lucrează în industria asta de 20 de ani, dezaprob lipsa de integritate, precum și acțiunile de acest gen care în loc să o combată, o susțin. Și îmi voi ține promisiunea de a anunța acest derapaj asumat al GMP PR tuturor asociațiilor din care agenția face parte, atăta timp cât ei nu doresc să recunoască și să corecteze greșeala.

Închei prin faptul că nu mă interesează căutarea de vinovați, arătarea cu degetul și nici despicarea adevărul în șaisprezece. Tot ce îmi doresc este ca industria în care lucrez să fie una corectă și cinstită, cu valori reale, asumate și nu doar așternute frumos pe hârtii și în prezentări. Și atâta timp cât voi lucra în industria asta, voi lupta pentru cele de mai sus cu toate armele.

PS: Ca să vedeți cât de mult țin la principii și cât sunt dispus să fac pentru ele, le-am propus colegilor de industrie de la GMP PR să scoată propoziția respectivă în schimbul unei campanii de promovare a acelui anunț cu care eram dispus să-i ajut pro bono, pentru că știu ce înseamnă să ai nevoie de oameni. Au refuzat.
E mai importantă încăpățănarea, altă mare valoare.


“Îți minți ca de obicei șeful că te duci la gastroenterolog și vii la interviu.”

“Îți minți ca de obicei șeful că te duci la gastroenterolog și vii la interviu.”

“Îți minți ca de obicei șeful că te duci la gastroenterolog și vii la interviu.”


No Comments »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment




mulu